شصت‌وهشتمین روز «طوفان الاقصی» ؛ ادامه درگیری ها در شمال غزه

چهار شنبه 22 آذر 1402 - 9:7:19

مقابله نیروهای مقاومت فلسطین در غزه با متجاوزان ارتش اسرائیل در شمال غزه، شهادت ۹ نفر از اعضای خانواده‌ای در شهر خان‌یونس و رأی مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه از مهمترین تحولات بامدادی پیرامون فلسطین اشغالی است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه مناطق مختلفی از نوار غزه به ویژه محله‌های از شهر خان‌یونس را بمباران کردند که در اثر حملات، در یک  مورد، اعضای 9 نفر از یک خانواده در این شهر به شهادت رسیدند.
از سوی دیگر، نبرد  نیروهای مقاومت فلسطین در غزه با متجاوزان ادامه دارد و آن‌ها توانستند در بخش‌هایی از شهر غزه وارد درگیری شدید با ارتش صهیونیستی شده و مانع پیشروی نظامیان صهیونیست شوند.
مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد که مبارزان مقاومت فلسطین در محله‌های الزیتون و شجاعیه، واقع در شهر غزه وارد درگیری‌های شدیدی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی شدند.
خبر دیگر اینکه، مجمع عمومی سازمان ملل در جلسه خود به پیش نویس قطعنامه انسانی که خواهان توقف جنگ علیه غزه بود، رأی مثبت دارد و برخی از کشورهای غیرمعروف به همراه رژیم اسرائیل به این قطعنامه غیرالزام آور رأی منفی‌ دادند. 153 کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و در مقابل 10 کشور با آن مخالفت کردند و 23 کشور همچنین به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.
 آمریکا، اتریش، چک، گواتمالا، لیبریا، میکرونزی، نائورو، پاپوآ گینه نو، پاراگوئه و رژیم اسرائیل به این قطعنامه رأی منفی دادند.
دنیس فرانسیس، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد: آنچه در غزه شاهد هستیم، قتل و کشتار غیر نظامیان و نقض صریح قوانین انسانی بین‌المللی است. او در حین رأی گیری برای قطعنامه درباره توقف جنگ علیه غزه اظهار داشت: 70 درصد از قربانیان جنگ در غزه زنان و کودکان هستند.

 

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است:

 اذعان ارتش اسرائیل به هلاکت 8 صهیونیست

 در درگیری های شمال غزه 8 نفر از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیدند. این 8 نفر که یکی از آنها فرمانده گروهان در تیپ گولانی است، در کمین نیروهای قسام در منطقه شجاعیه کشته شدند.

شیخ نعیم قاسم: تا زمان توقف تجاوزات ضد غزه جبهه لبنان علیه اسرائیل باز خواهد ماند

معاون دبیر کل حزب‌الله با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد تاکید کرد، تا زمانی که تجاوزات اشغالگران علیه غزه ادامه داشته باشد جبهه لبنان ضد اسرائیل نیز باز است و هیچ یک از تهدیدات دشمنان تاثیری بر مقاومت ندارد.سازمان ملل خواستار توقف فوری جنگ علیه غزه شد

فلسطین: آن 10 عضو سازمان ملل مخالف جنگ علیه غزه، در مواضع خود بازنگری کنند

تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از موافقت مجمع عمومی سازمان ملل با آتش بس فوری در غزه ضمن استقبال از این تصمیم و رأی گیری، از کشورهایی که به این قطعنامه رأی مثبت داده‌اند خواست رژیم اسرائیل را ملزم به اجرای آن کنند. تشکیلات خودگردان با بیان اینکه رأی 153 کشوری یعنی اینکه جهان مخالف حملات اشغالگران علیه ملت ماست، از 10 عضو مجمع عمومی سازمان ملل که به این قطعنامه رأی منفی دادند، خواست در مواضع خود در قبال اجماع جهانی مخالف اشغالگری باز نگری کنند.

2 شهید دیگر در خان‌یونس

الجزیره خبر داد که در بمباران خانه خانواده «ابوعامر» در منطقه معسکر خان‌یونس، دو نفر شهید و چهار تن دیگر زخمی شدند. با شهادت این دو نفر، شمار شهدای بامدادی خان‌یونس به 11 نفر افزایش یافت.

حملات ارتش رژیم اسرائیل به سوریه و لبنان

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل گفت که این رژیم سلسله حملاتی را به مواضع ارتش سوریه و زیرساخت‌های آن و مواضع حزب الله در لبنان داشته است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 22 آذر 1402 - 9:7:12