ارتش یمن درباره حادثه باب المندب بیانیه داد

سه شنبه 21 آذر 1402 - 13:1:33
ارتش یمن درباره حادثه باب المندب بیانیه داد

ارتش یمن در بیانیه ای درباره حادثه امنیتی اخیر در تنگه باب المندب اعلام کرد کشتی نروژی که عازم اراضی اشغالی بود به هشدار‌های ارتش توجه نکرد و با موشک هدف قرار داده شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در خصوص هدف قرار گرفتن کشتی نروژی گفت: نیروی دریایی ارتش یمن یک عملیات نظامی علیه کشتی «آستریندا» متعلق به نروژ انجام داد که مملو از نفت و عازم اسرائیل بود. این کشتی با موشک مناسب هدف قرار گرفت.

براساس گزارش النشره او در ادامه افزود: در دو روز گذشته موفق به جلوگیری از عبور چندین کشتی شدیم. آن‌ها به هشدارهای نیروی دریایی یمن پاسخ دادند اما کشتی نروژی همه هشدار‌های ما را نادیده گرفت و با باری مملو از نفت عازم اسرائیل بود که با موشک هدف قرار گرفت.

سریع ادامه داد: نیروهای یمنی تأکید می‌کنند تا رفع محاصره غزه و تامین غذا و داروی مورد نیاز مردم آن، به جلوگیری از تردد همه کشتی‌ها از همه ملیت‌ها که عازم بنادر رژیم اسرائیل در دریای عرب و دریای سرخ هستند، ادامه می‌دهند.

شایان ذکر است فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) امروز صبح اعلام کرد موشکی که از یمن شلیک شده بود به نفتکشی که با پرچم نروژ در حال حرکت بود در سواحل یمن اصابت کرد.

سنتکام در پستی در پلتفرم X (توییتر سابق) اعلام کرد: کشتی آستریندا که یک نفتکش با محموله شیمیایی بود در حین عبور از باب المندب مورد اصابت موشک کروز ضد کشتی که از یمن شلیک شده بود، قرار گرفت. 


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 21 آذر 1402 - 13:1:27