مخالفت کویت با حذف سوخت‌های فسیلی

سه شنبه 21 آذر 1402 - 12:21:2
مخالفت کویت با حذف سوخت‌های فسیلی

کویت بار دیگر بر مخالفت خود با کاهش ناگهانی یا کنارگذاشتن استفاده از سوخت های فسیلی به علت تاثیر منفی چنین اقدامی بر اقتصاد جهانی، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «سعد البراک» وزیر نفت کویت در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (کونا) گفت، کویت بار دیگر مخالفت خود را با گنجاندن موضوع کاهش یا کنار گذاشتن استفاده از سوخت های فسیلی در پیش نویس نهایی توافقنامه COP28 اعلام کرده است.

وی در عین حال بر اعتقاد راسخ کشور کویت به تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حفظ محیط زیست و لزوم حل و فصل موضوع انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق توسعه راه‌حل‌های فنی و نظارت بین‌المللی تاکید کرد.

وزیر نفت کویت افزود: عدم استفاده کلی از سوخت‌های فسیلی بدون شک تاثیر منفی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت و مشکلاتی را در بخش انرژی و ثبات توسعه ایجاد می‌کند.

وزرای انرژی کشورهای عربی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز دوشنبه در دوازدهمین کنفرانس انرژی کشورهای عربی در دوحه با یکدیگر دیدار کردند.

دیدار وزرای نفت کشورهای عربی در دوحه در حالی انجام شد که کشورهای شرکت کننده در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد ( COP28 ) به میزبانی امارات بر سر توافق احتمالی حذف تدریجی سوخت های فسیلی با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

بیست و هشتمین نشست سالانه آب و هوایی سازمان ملل متحد که دولت‌ها در آن در مورد چگونگی محدود کردن تولید سوخت‌های فسیلی و آماده شدن برای تغییرات آب و هوایی بحث خواهند کرد، از روز 9 آذر در امارات متحده عربی آغاز شده و امروز به کار خود پایان می دهد. 


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 21 آذر 1402 - 12:20:23

دسته بندی :