چرا صهیونیست‌ها دوباره از آتش‌بس سخن می‌گویند؟

سه شنبه 21 آذر 1402 - 10:58:28
چرا صهیونیست‌ها دوباره از آتش‌بس سخن می‌گویند؟

روزنامه عربی زبان «رای الیوم» که مقر آن در لندن است به بررسی علل تغییر لحن مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص برقراری آتش بس در غزه پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رای الیوم نوشت: طی ساعات اخیر شاهد تغییر لحن مقامات رژیم صهیونیستی درباره اهداف جنگ غزه بودیم. کانال 13 تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع صهیونیست از مهیا شدن شرایط برای بازگشت به توافق جدید مبادله اسیران سخن راند که این سرآغاز تغییر در لحن افراطی سران این رژیم است که بارها از زبان مقامات آن مطرح شد، مبنی بر این که جنگ تا تسلیم حماس و نابودی آن و بازگرداندن همه اسیران ادامه خواهد داشت.

کانال 12 تلویزیون اسرائیل نیز به نقل از منابع صهیونیست از تحرکات جدید برای توافق برسر مبادله اسیران خبر داد. از نگاه تحلیلگران علت این تغییر لحن، به وقایع میدان جنگ مربوط می شود که طی روزهای اخیر برخلاف برنامه ریزی رژیم صهیونیستی پیش رفته است به طوری که مقاومت شدیدی در برابر ارتش رژیم صهیونیستی جریان دارد و شدت عملیات های مقاومت فلسطین بسیار زیاد است.

با انتشار تصاویر و صحنه های عملیات انهدام ادوات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و نظامیان آن، بحث و جدل زیادی در داخل محافل این رژیم درباره میزان واقعی خسارت ها به ویژه تلفات نظامیان آن ایجاد شده است.

طی روزهای گذشته رسانه های رژیم صهیونیستی از سانسور عبور کرده و ارقامی از شمار کشته و زخمی های ارتش این رژیم در جنگ علیه غزه منتشر کردند که بسیار از آمار رسمی اعلام شده از سوی تل آویو بیشتر است. این تغییر لحن و اظهارات به مثابه آزمودن مقاومت در غزه است؛ در حالی که مقاومت و رهبران آن اعلام کرده اند که آتش بس موقت تمام شده است و هم اکنون فقط آتش بس دائمی مدنظر است تا پس از آن به گفتگوی غیرمستقیم و سپس مبادله اسیران روی آورده شود. این موضوع را «صالح العاروری» جانشین رئیس دفتر سیاسی حماس به صراحت اعلام کرد و این موضعی هماهنگ شده با رهبران حماس به ویژه رهبرانی است که در بطن نبرد در غزه حضور دارند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال آتش بس کوتاه مدت و مبادله اسرا هستند تا بعدا تل آویو بدون فشار داخلی از سوی خانواده اسیران این رژیم، با شدت بیشتری به جنگ ادامه دهد به ویژه که عملیات آزادی یک اسیر اسرائیلی به کشته شدن این اسیر و شماری از نظامیان شرکت کننده در این حمله و رسوایی برای ارتش رژیم صهیونیستی منجر شد تا فشار داخلی بر مقامات رژیم صهیونیستی افزایش یابد.

برخی منابع به رای الیوم اعلام کردند: موضوع جدیدی در تغییر لحن رژیم صهیونیستی نیست، زیرا آتش بس موقت حدود 10 روز قبل از سوی میانجی گران مطرح شد و مقاومت با آن مخالفت کرد. پاسخ مقاومت این بود که آتش بس موقت و مبادله اسیران در سایه جنگ میسر نیست و جنگ باید به طور کامل متوقف شود.

این رسانه در پایان نوشت: اگر هدف اشغالگران سنجیدن واکنش مقاومت و امتیاز گرفتن از آن زیر فشار نظامی و پذیرش آتش بس موقت چند ساعته یا چند روزه و مبادله اسیران است؛ مقاومت همچنان توان تداوم مقابله با دشمن و درهم شکستن طرح و برنامه های این رژیم را دارد و زیر آتش امتیازی نخواهد داد و از موضع خود به هراندازه که فشار سیاسی و نظامی وجود داشته باشد، عقب نشینی نخواهد کرد. 


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 21 آذر 1402 - 10:58:23