ادامه اعتراضات جهانی ضد جنایات رژیم صهیونیستی

دو شنبه 20 آذر 1402 - 9:24:51
ادامه اعتراضات جهانی ضد  جنایات رژیم صهیونیستی

هزاران نفر از مردمان کشورهای غرب بالکان در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، معترضان صربستانی مقابل مهمترین ساختمان دولتی در بلگراد پایتخت این کشور تجمع کرده و شعار دادند: فلسطینی را آزاد کنید.
آنها همچنین بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: آتش‌بس همین حال، به نسل‌کشی در فلسطین پایان دهید، آزادی برای فلسطین.
در مرکز سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین نیز هزاران نفر تجمع کرده و شعار دادند: نسل‌کشی را متوقف کنید، آزادی برای فلسطین.
آنها بنرهایی در دست داشتند که نوشته بود: دیروز صربرنیتسا، امروز غزه.

همچنین تظاهرات های مشابهی در دوبلین پایتخت ایرلند و شهر تورنتو کانادا در محکومیت جنایات وحشیانه صهیونیستها ضد مردم غزه برگزار شد.
درشمال آفریقا هم ، معترضان مراکشی در خیابان‌های پایتخت این کشور در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
معترضان مراکشی با تظاهرات در شهر رباط، پایتخت این کشور پرچم‌های فلسطین را به احتزاز در آورده و قطع رابطه با رژیم صهیونیستی در اعتراض به جنایات این رژیم علیه نوار غزه را از دولت مراکش مطالبه کردند.

از زمان شروع جنگ بین مقاومت فلسطین و رژیم تروریست صهیونیستی در بیش از دو ماه قبل، شهرهای مراکش بارها شاهد تظاهرات معترضان حامی فلسطین بوده است.
تظاهرکنندگان از جمله با محکوم کردن سیاست مراکش و چند کشور دیگر عربی در پیگیری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شعار دادند: «مردم پایان عادی‌سازی را می‌خواهند» و «فلسطین برای فروش نیست».

فراخوان حامیان فلسطین برای اعتصاب گسترده جهانی

 فعالان و حامیان فلسطین با انتشار فراخوان‌هایی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خواستار برگزاری اعتصاب گسترده جهانی در حمایت از فلسطینی‌ها و برقراری آتش‌بس در نوار غزه شدند.
«نیروهای ملی و اسلامی» که ائتلافی از گروه‌های بزرگ فلسطینی است، در فراخوانی از ساکنان کرانه باختری و گروه‌های مختلف در سطح جهان خواسته شده است تا امروز دوشنبه اعتصاب کنند.
در بیانیه این گروه آمده است: انتظار داریم که تمام دنیا همسو با جنبش بین‌المللی که با حضور چهره‌های پرنفوذ به راه افتاده است، به این اعتصاب ملحق شوند. این جنش مخالف نسل‌کشتی آشکار در غزه، پاکسازی نژادی و شهرک‌سازی استعماری در کرانه باختری است.
این بیانیه افزود: این اعتصاب همچنین در مخالفت با تلاش‌ها برای تضعیف آرمان ملی و عادلانه مردم فلسطین برگزار می‌شود.
این ائتلاف از مردم سراسر جهان خواست تا برای اعلام همبستگی با زنان، کودکان و سالخوردگانی که در غزه زیر بمباران بی‌رحمانه اسرائیل قرار گرفته‌اند، به اعتصابات ملحق شوند.
لبنان اعلام کرد که ادارات دولتی، مدارس ابتدایی و راهنمایی، موسسات آموزش عالی خصوصی و دولتی در حمایت از «درخواست جهانی برای غزه» به این اعتصاب ملحق می‌شوند.
وزارت بهداشت غزه عصر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای غزه به ۱۷ هزار و ۹۹۷ نفر رسیده است. تعداد مجروحان بالغ بر ۴۹ هزار و ۲۲۹ نفر است.
دراین حال، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای از نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط خواست تا به وظایف خود در زمینه حمایت از مراکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه عمل کنند.


­­­آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 20 آذر 1402 - 9:24:35