شصت‌وششمین روز «طوفان الاقصی» ؛ درگیری‌های شدید در شمال غزه

دو شنبه 20 آذر 1402 - 9:11:36

درگیری‌های بسیار شدید در شمال غزه، یورش به کرانه باختری و وقوع درگیری مسلحانه، احتمال نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای رأی گیری در مورد آتش بس در غزه و تداوم تظاهرات ضدجنگ و ضد صهیونیستی در گوشه نقاط جهان، از تحولات مهم فلسطین اشغالی است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شبکه المیادین لبنان گزارش داد که در منطقه الفالوجا واقع در شمال نوار غزه، درگیری‌های بسیار شدیدی بین مقاومت فلسطین و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل رخ داده است .
به موازاتی که اشغالگران به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند مقاومت فلسطین نیز همچنان به رویارویی با نیروهای رژیم صهیونیستی که در تلاش برای نفوذ به جبهه‌های مختلف جنگی در نوار غزه هستند، ادامه می‌دهد و خسارات سنگینی به خودروها و افراد ارتش وارد می‌کند.
خبرنگار المیادین گزارش داد که درگیری‌های شدیدی در محله القصاصیب در جبالیا رخ داده به طوریکه نیروهای مقاومت تعدادی تانک و سربازان اشغالگر را در جنوب و غرب منطقه الفالوجا در شمال نوار غزه محاصره کردند.
وی همچنین گزارش داد که درگیری بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در اطراف اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه، محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه و نزدیکی مقر جدید صدور مجوز در خان یونس در جنوب در جریان است و خان یونس زیر حملات سنگین هوایی و توپخانه‌ای قرار دارد.
در این حال، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه از کشته شدن چهار افسر و سرباز در جریان نبردهای زمینی در نوار غزه و زخمی شدن یک سرباز ذخیره گردان ۸۱۱۱ تیپ پنجم خبر داد.
خبرنگار الجزیره هم گفت: در بمباران خانه‌ای توسط رژیم صهیونیستی در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه تعدادی شهید و مجروح شدند. همچنین ویدئوی ویژه‌ای از شبکه الجزیره پخش شده که نشان می‌دهد که کودکان پس از مجروح شدن بر اثر بمباران مداوم استان مرکزی نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در داخل بیمارستان شهدای الاقصی ناله و فریاد می‌کنند.
همچنین  بامداد روز دوشنبه در پی بمباران خانه‌هایی در رفح و نصیرات توسط جنگنده‌های صهیونیستی ۱۱ فلسطینی شهید و ده‌ها تن زخمی شدند. در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای در اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، پنج تن شهید شدند که دو نفرشان کودک هستند. همچنین در نتیجه بمباران آپارتمان مسکونی در غرب رفح در جنوب نوار غزه شش تن شهید شدند. از طرفی دیگر، شمال اردوگاه نصیرات و شرق اردوگاه البریج نیز از حملات بی‌نصیب نماندند. همچنین درگیری شدید، از جمله انفجار، بین افراد مسلح مقاومت و نیروهای اشغالگر در منطقه المغراقه، شمال النصیرات، در مرکز نوار غزه رخ داد.

سایر تحولات مهم  غزه به شرح ذیل است :

این در حالی است که آژیرهای خطر در غلاف پس از حدود ۱۳ ساعت مجددا به صدا درآمدند.

 

تظاهرات  ضد اسرائیلی باشکوه درایرلند و کانادا

صدها تن در پایتخت ایرلند، ضمن شرکت در راهپیمایی ضد صهیونیستی، شعار "آزاد باد فلسطین" را سر دادند و از رژیم صهیونیستی خواستند که به جنگ و کشتار مردم غزه پایان دهد. در شهر تورنتو کانادا نیز تظاهرات مشابه صورت گرفته است..

سازمان ملل، سه شنبه برای آتش‌بس در غزه تشکیل جلسه می‌دهد

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به احتمال زیاد، در مورد درخواست توقف جنگ علیه غزه بنا به دلایل انسانی رأی گیری خواهد کرد.

29 شهید در خان‌یونس طی 24 ساعت گذشته

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بر اساس آمار اولیه، طی 24 ساعت گذشته، 29 نفر در بمباران خان‌یونس واقع در جنوب غزه شهید شده‌اند.


­­­آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 20 آذر 1402 - 9:11:30