افول قدرت نیروی هوایی آمریکا به روایت « نشنال اینترست »

پنج شنبه 16 آذر 1402 - 8:0:0
افول قدرت نیروی هوایی آمریکا به روایت « نشنال اینترست »

"نشنال اینترست" در یادداشتی با استناد به آمارهای کیفی و کمی بخش‌های مختلف نیروی هوایی امریکا، ‌از فرایند روبه‌افول نوان این سازمان مهم نظامی در ارتش آمریکا خبر و نیز نسبت به کاهش آمادگی این کشور در جنگ‌های احتمالی آینده هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جان ونابل در یادداشتی در این نشریه آمریکایی چنین نوشت:

"نیروی هوایی آمریکا در ماه سپتامبر در حالی ۷۶ امین سال تاسیس خود را جشن گرفت که در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته است و به‌رغم پایین‌آمدن استانداردهای صلاحیت، نمی‌تواند نیروی کافی برای تکمیل رده‌های شغلی خود جذب کند. اندازه و قابلیت سرویس‌دهی هواپیماهای جنگی نیروی هوایی آمریکا به پایین‌ترین حد خود رسیده و آموزش‌های کوتاه‌مدت نیز موجب تضعیف آمادگی خلبانان آمریکایی شده است.

ناراحت‌کننده‌ترین موضوع این‌که، فرمانده‌های نیروی هوایی آمریکا دیگر هیچ علاقه‌ای به خروج از این وضعیت ندارند.

این نیرو که همواره فعال بود، در سال مالی جاری، ‌۱۱ درصد اهداف استخدامی خود را از دست داد و نیروهای ذخیره آن نیز تا ۳۰ درصد کاهش یافت. این در حالی است که به‌گفته رئیس دایره استخدام نیروی هوایی آمریکا چنانچه در سیاست‌های این نیرو برای اتخاذ استانداردهای پایین‌تر در مورد مصرف مواد مخدر، آمادگی‌های بدنی، سن و موارد مشابه تغییری صورت نگیرد این رقم‌ها بسیار فاجعه‌آمیزتر هم خواهد شد.

نیروی هوایی آمریکا از زمان تأسیس خود در سال ۱۹۴۷ تا پایان جنگ سرد سعی کرد برای راه اندازی و حفظ تیمی از استثنایی‌ترین هوانوردان خود در جهان اهمیت زیادی قائل باشد. معیار تامین نیرو برای دانشکده پرواز بر اساس عملکرد در طول فرآیند عضویت و تجربه پرواز قبلی بود و افراد با توانایی بالا را به دانشکده‌های آموزش خلبانی و پرواز می‌فرستاد. این غربالگری برای پیشرفت در هر مرحله از آموزش ادامه یافت. اما ابتکار عمل جدید برای بهبود تنوع‌نژادی در دهه ۲۰۲۰، فرآیند استخدام بر اساس لیاقت و کیفیت را به سخره گرفت. در سال ۲۰۲۱، تنها ۲۷ درصد از داوطلبان دانشکده پرواز به‌دلیل عملکردشان حذف شدند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 16 آذر 1402 - 7:25:22

دسته بندی :