مقام یمنی: دریای سرخ فقط برای رژیم صهیونیستی ناامن است

دو شنبه 6 آذر 1402 - 21:0:0
مقام یمنی: دریای سرخ فقط برای رژیم صهیونیستی ناامن است

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: کشتیرانی در دریای سرخ برای همه کشورها غیر از کشتی ها رژیم صهیونیستی امن است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حسین العزی» در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: قطعا صنعا بیش از دیگران نگران امنیت کشتیرانی در دریای سرخ است و بیشترین احترام را به منافع دیگران می گذارد و این موضوع را در گذشته ثابت کرده ایم.
وی اضافه کرد: کشتیرانی در دریای سرخ برای همه کشورها به غیر از کشتی های رژیم جنایتکار صهیونیستی امن می ماند.
العزی افزود: این نا امنی برای رژیم صهیونیستی تا زمانی که به تجاوز به کودکان و غیرنظامیان بی گناه در غزه پایان دهد، ادامه دارد.
این درحالیست که ، رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی گفت که موقعیت جغرافیایی یمن از موشک های آن خطرناکتر و یک تهدید راهبردی برای این رژیم است.
«گیورا آیلند»  افزود: یمن برای اسرائیل یک تهدید راهبردی است و چنانکه برمی آید، آمریکایی ها توجهی به این موضوع ندارند و ترجیح می دهند که وارد درگیری نشوند.
وی اظهار داشت: مشکل ما با یمنی ها این است که آن ها در دهانه جنوبی دریای سرخ قرار دارند و این مشکل بسیار بزرگتر و خطرناکتر از موشک های آن ها است.
آیلند اضافه کرد: مشکل بزرگتر زمانی است که یمنی ها تصمیم بگیرند که هر کشتی اسرائیلی را توقیف کنند. آیا از این پس بندر «ایلات» می تواند به فعالیت ادامه دهد؟
در این حال، «جلال الرویشان» معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی و امنیتی نیز گفت: آتش‌بس مربوط به غزه است و سخنگوی نیروهای مسلح نیز اعلام کرده که تصمیم ما برای بستن دریای سرخ به روی دشمن همچنان پابرجاست.
نیروی دریایی یمن ۲۸ آبان یک کشتی صهیونیستی را در دریای سرخ توقیف و به بندر الحدیده این کشور منتقل و پس از آن در بیانیه ای اعلام کرد که براساس مسئولیت دینی، ملی و اخلاقی و با توجه به تجاوز صهیونیستی- آمریکایی به نوار غزه و قتل عام روزانه، در پاسخ به درخواست ملت یمن و ملت های آزاده و برای یاری ساکنان مظلوم غزه هر کشتی صهیونیستی، کشتی های حامل پرچم رژیم صهیونیستی و کشتی های در اجاره و در اختیار شرکت های این رژیم را هدف قرار خواهند داد.
نیروهای مسلح یمن از همه کشورها خواست که شهروندان شاغل در این کشتی ها را فراخوانده و از حمل بار توسط این کشتی ها و یا همکاری با آن ها خودداری و اعلام کنند که از این کشتی ها فاصله بگیرند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 6 آذر 1402 - 11:21:57