جنگ در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی !

دو شنبه 6 آذر 1402 - 10:13:36
جنگ در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی !

بنی گانتس رهبر یکی از احزاب مخالف که در جریان جنگ وحشیانه علیه غزه به کابینه جنگ پیوست، نتانیاهو را تهدید کرد اگر به شرایط توافق با وی عمل نشود از این کابینه خارج خواهد شد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روزنامه یدیعوت آحارانوت،  بنی گانتس شامگاه یکشنبه خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، خواهان لغو نشست کابینه در رابطه با نسخه جدید بودجه سال 2023 شد.
وی در این رابطه گفت: فردا نشست کابینه در مورد نسخه جدید بودجه به بحث خواهد پرداخت.
گانتس در ادامه گفت: من و حزبم مخالف توزیع پول‌های ائتلاف حاکم یا هر بودجه اضافی به مواردی به غیر از مخارج جنگ یا رشد اقتصادی هستیم، اگر کابینه برگزار و بودجه به همین شکل باقی بماند، بر مواضع قبلی خود باقی مانده و علیه بودجه پیشنهادی رای خواهند داد، و به دنبال اتخاذ گام‌های دیگری خواهد بود.
دراین حال، روزنامه عبری هاآرتص در مقاله‌ای با اشاره به اینکه دکترین امنیتی اسرائیل همواره ورود به جنگ‌های طولانی را ممنوع دانسته تاکید کرد نتانیاهو با هدف خریدن زمان و کسب دستاوردهای شخصی برای خود، اسرائیل وارد یک جنگ طولانی و فرسایشی در غزه کرده است.
 رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به انتقادات زیادی که از جانب اسرائیلی‌ها ضد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم وجود دارد اعلام کردند که درخواست‌ها برای برکناری نتانیاهو همچنان رو به افزایش است و اگر اقدامی علیه وی صورت نگیرد هرگز استعفا نمی‌دهد.
«یوسی لیوی» نویسنده و کارشناس صهیونیست در گزارشی برای روزنامه هاآرتص با اشاره به بحران عمیقی که اسرائیل گرفتار آن شده اعلام کرد، نتانیاهو باور کرده که یک پادشاه است. اسرائیل و نتانیاهو چند سال است که در میان تضاد منافع شدید قرار دارند و آنچه که برای اسرائیل خوب است، برای نتانیاهو بد است و برعکس.
«یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی چند روز قبل با انتقاد از عملکرد نامناسب نتانیاهو در مدیریت جنگ کنونی غزه اعلام کرد، اکنون درست نیست که اسرائیل به سمت انتخابات حرکت کند و نتانیاهو باید به خانه‌اش برود نه انتخابات.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


دو شنبه 6 آذر 1402 - 10:13:26