یدیعوت آحارانوت: اسرائیل بازیچه دست حماس

یک شنبه 5 آذر 1402 - 17:30:0
یدیعوت آحارانوت: اسرائیل بازیچه دست حماس

روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» امروز یک‌شنبه، ۲۶ نوامبر، طی گزارشی با اذعان به اینکه ابتکار عمل تحولات غزه هم اکنون در دست مقاومت فلسطین قرار داد، کابینه جنگ تل‌آویو را «تسلیم‌شده» و «بی‌مسئولیت» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یدیعوت آحارانوت در گزارشش نوشت: «حماس»، ما را به بازی گرفته است؛ آن‌ها هستند که سرعت توافق، تعداد زندانیان آزادشده و تصمیم برای تداوم آتش‌بس را تعیین می‌کنند.

این رسانه‌ عبری در ادامه ضمن تاکید بر این موضوع که «کابینه جنگ و سطوح عالی سیاسی در اسرائیل، با چشمان باز به دام یحیی السنوار افتاده‌اند»، می‌نویسد: مقامات تل‌آویو در برابر فشارهای عمومی، مقاومتی از خود نشان نداند؛ آن‌ها در طول مسیر فراموش کردند که اکنون مسئولیت بیشتری درخصوص با امنیت ما بر دوش دارند.

«ناحوم بارنیاع»، تحلیلگر یدیعوت آحارانوت هم شب گذشته ضمن انتقاد از عملکرد تل‌آویو در توافق آتش‌بس و هم‌زمان با روز دوم اجرای آن، گفت: اتفاقات شب گذشته سه نتیجه را به ما نشان داد؛ اولین آن این بود که حماس همچنان در میدان، قوی است و السنوار تحولات را کنترل می‌کند.

این تحلیلگر اسرائیلی درباره دو نتیجه دیگر، تاکید کرد: جزئیات توافق آتش‌بس هنوز به طور کامل نهایی نشده است، بنابراین انتظار داریم اتفاقاتی بیفتد که روح و روان ما را به هم بریزد؛ نتیجه سوم هم آن است که توقف اجرای چنین توافقی برای دولت اسرائیل پس از تعهد به آن، بسیار دشوار خواهد بود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 5 آذر 1402 - 15:46:9

دسته بندی :