پیروزی چشمگیر نیروهای مقاومت فلسطین

شنبه 4 آذر 1402 - 14:30:0
پیروزی چشمگیر نیروهای مقاومت فلسطین

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، توافق موقت آتش‌بس میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی را یک پیروزی چشمگیر برای نیروهای مقاومت فلسطینی خواند که به‌موجب آن، آنچه وی هدف نابودی حماس از سوی رژیم صهیونیستی نامید زیر سؤال رفت.

جان بولتون در یادداشتی برای نشریه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت که توافق آتش‌بس موقت مزایا و هزینه‌هایی دارد. وی مدعی شد: «در این مورد، حماس به پیروزی بزرگی دست یافت. اینکه آیا این توافق یک سابقه منفی قطعی برای اسرائیل ایجاد می کند یا خیر، هنوز مشخص نیست، اما در مورد اینکه آیا توافق بدست آمده به از بین بردن تهدید تروریستی حماس منجر خواهدشد، تردید ایجاد می‌کند.»

این مقام آمریکایی مدعی شد: این توافق از بسیاری جهات به طرز مهلکی معیوب است، حتی اگر بدون عیب پیش برود (که تاکنون انجام نشده است). حماس قرار است ۵۰ قربانی تروریسم را آزاد کند و اسرائیل ۱۵۰ متهم یا مجرم را آزاد خواهد کرد. برابر کردن قربانیان بی گناه با قانون‌شکنان از نظر اخلاقی وحشتناک است.

وی ادعا کرد: آزادی اسرا در چهار روز انجام می‌شود و طی آن فعالیت‌های نظامی اسرائیل متوقف است. بدون شک اسرائیل از این توقف برای آماده‌سازی مرحله بعدی خصومت، چرخش و تامین مجدد نیروها و مواردی از این دست استفاده خواهد کرد. اما حماس ذینفع واقعی توقف درگیری‌ها است.


 


شنبه 4 آذر 1402 - 17:12:35

دسته بندی :