سازمان جهانی بهداشت، ادعای صهیونیست‌ها را رد کرد

سه شنبه 30 آبان 1402 - 13:30:0
سازمان جهانی بهداشت، ادعای صهیونیست‌ها را رد کرد

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد هیچ دلیلی وجود ندارد که نشان دهد از بیمارستان الشفا به عنوان مقر نظامی استفاده شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تیم‌های این سازمان فقط غیرنظامیان را در بیمارستان الشفا در نوار غزه مشاهده کرده‌اند و تاکید کرد که هیچ مدرکی دال بر استفاده از آن به عنوان مقر نظامی توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) وجود ندارد.

به گزارش الجزیره، راب هولدن، افسر پاسخ اضطراری این سازمان در غزه در کنفرانسی خبری گفت: «تمرکز اصلی ما بر بیماران و پزشکان بود. ما بر خروج بیماران از بیمارستان تمرکز کردیم و فقط غیرنظامیان را دیدیم».

هولدن با اشاره به این که نیرو‌های سازمان جهانی بهداشت در مورد هیچ موضوع دیگری با کسی ملاقات نکرده اند، گفت: «ما هیچ مدرکی ندیده‌ایم. تیم‌های بهداشت جهانی در حال برنامه ریزی برای رفتن دوباره به بیمارستان الشفا نیستند با این حال، در آنجا هنوز بیمارانی هستند که زندگی آن‌ها ادامه دارد».

مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه اضطراری در همان کنفرانس مطبوعاتی گفت: وضعیت سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه در غزه وحشتناک است و وضعیت در شمال غزه بسیار بدتر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم.

او با اشاره به دشواری دستیابی به آمار دقیق قربانیان و مجروحان، خاطرنشان کرد: اگرچه آمار دقیقی نداریم، اما می‌دانیم که هنوز در حال افزایش است و معتقدیم که بسیار بیشتر از آمار گزارش شده توسط مقامات بهداشتی محلی است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 آبان 1402 - 12:55:39