هنیه از نزدیک بودن آتش بس در غزه خبر داد

سه شنبه 30 آبان 1402 - 10:8:57
هنیه از نزدیک بودن آتش بس در غزه خبر داد

خبرگزاری رویترز امروز سه شنبه به نقل از اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد این جنبش به یک توافق آتش بس با رژیم صهیونیستی نزدیک شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اسماعیل هنیه در بیانیه‌ای که توسط دستیارش به رویترز ارسال شد، گفت: مقامات حماس به رسیدن یک توافق آتش‌بس با اسرائیل نزدیک هستند و ما پاسخ خود را به میانجی‌های قطری ارسال کرده‌ایم.

در همین راستا خبرگزاری فلسطینی شهاب نیز به نقل از عزت الرشق از رهبران حماس گزارش داد: شاهد پیشرفت جدی در مذاکرات هستیم و به برقراری آتش بس نزدیک می شویم، هر توافقی که صورت گیرد ضرورتا مطابق با شروط مقاومت خواهد بود.

وی با بیان این که قصد اعلام جزئیات بیشتری از این مذاکرات را ندارد اظهارداشت: برادرانمان در قطر و مصر به زودی جزئیات این توافق را اعلام می کنند، ظرف چند ساعت آینده توافق آتش بس اعلام خواهد شد.

الرشق ضمن تاکید بر این نکته که طرف اسرائیلی به خصوص نتانیاهو در مسیر توافق، تعلل بسیاری کردند، گفت: مقاومت در میدان نبرد و سیاست، یکدست و هماهنگ است و این توافق همه گروه های مقاومت را شامل خواهد شد، اسرائیلی ها تلاش می کنند برای درهم شکستن مقاومت، مذاکرات را همزمان با ادامه تجاوزات خود پیش ببرند اما چنین اتفاقی نخواهد افتاد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 30 آبان 1402 - 10:8:50