واکنش نخست‌وزیر کانادا به کشتار کودکان غزه

چهار شنبه 24 آبان 1402 - 13:16:5

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا که از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» در حال حمایت از اسرائیل بوده، روز چهارشنبه (امروز) خواستار توقف کشتار زنان، کودکان و نوزدان غزه شده است.

­­­وبگردی – الکوثر: جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا شدیدترین انتقاد خود از رژیم صهیونیستی از زمان جنگ علیه مردم غزه را بیان کرد.
به گزارش رسانه های کانادایی ، شمار بالای تلفات غیرنظامیان غزه در حملات اسرائیل باعث شده که کانادا هم مانند آمریکا و دیگر متحدانشان ابراز نگرانی کنند.
شامگاه چهارشنبه (دیشب) دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد طی سی و هشت روز جنگ صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان ۱۱۲۴۰ نفر شهید شدند که ۴۶۳۰ نفر از این شهدا کودک و ۳۱۳۰ نفر نیز زن هستند.
نخست‌وزیر کانادا طی سخنرانی روز چهارشنبه خود ابتدا بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد ولی  در ادامه به انتقاد از حملات علیه غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان پرداخت.
ترودو با اشاره به حمله روز گذشته به بیمارستان الشفا در غزه گفت: «فاجعه انسانی که در غزه در حال رخ دادن است، دردناک و جانگداز است به ویژه رنجی که ما در داخل و اطراف بیمارستان الشفا داریم مشاهده می‌کنیم».
وی در این سخنرانی برای توجیه حمایت شدید خود از اسرائیل در جریان جنگ غزه ادعا کرد: «من به طور واضح گفته‌ام که بهای عدالت نمی‌تواند ادامه رنج همه غیرنظامیان فلسطینی باشد».
نخست‌وزیر کانادا اضافه کرد: حتی برای جنگ‌ها هم، قوانینی وجود دارد.  جهان دارد تماشا می‌کند در تلویزیون‌ها، در شبکه‌های اجتماعی یا با شنیدن روایت پزشکان، اعضای خانواده‌ها یا نجات یافتگان (از جنگ غزه). کودکانی که والدینشان را از دست دادند. جهان دارد اینها را نگاه می‌کند. کشتن زنان، کودکان و نوزادان، اینها باید پایان یابد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 24 آبان 1402 - 13:16:0