احتمال توافق برای آتش‌بس 5 روزه و آزادی اسرا در غزه

سه شنبه 23 آبان 1402 - 17:15:40
احتمال توافق برای آتش‌بس 5 روزه و آزادی اسرا در غزه

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع وابسته به کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد این رژیم و حماس به توافقاتی که تبادل اسرا و زندانیان و همچنین آتش‌بس موقت را ممکن می‌کند، نزدیک شده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «دیوید ایگناتیوس» ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست امروز سه شنبه در مقاله‌ای به نقل از منابع  نزدیک به کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد این رژیم و حماس به توافقاتی نزدیک هستند که آزادی اغلب زنان و کودکان اسرائیلی را ممکن می‌کند. 

به گفته این منابع، در صورت حل‌وفصل آخرین جزئیات، توافق می‌تواند ظرف چند روز اعلام شود. یک مقام اسرائیلی گفت: برسر طرح کلی توافق شده است. 

طبق این گزارش، تل‌آویو خواستار آزادی همه 100 زن و کودک به اسارت گرفته شده در عملیات اخیر نیروهای مقاومت فلسطین است، اما تعداد اولیه احتمالاً کمتر خواهد بود. حماس پیش‌تر اعلام کرده بود آماده است 70 زن وکودک را آزاد کند.

طبق توافقات اولیه، زنان و کودکان اسرائیلی به صورت گروهی همزمان با آزادی زنان و کودکان فلسطینی که اکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند، آزاد خواهند شد. مقام مورد استناد واشنگتن پست گفت: این تبادل با یک آتش‌بس موقت احتمالاً پنج روزه همراه خواهد بود.

خبرگزاری «اسپوتنیک» هم خبر داد «حماس و اسرائیل در آستانه رسیدن به یک توافق آتش‌بس موقت که شامل آزادی مشترک گروهی از گروگان‌ها و زندانیان می‌شود، قرار دارند».

حماس که 240 اسیر در اختیار دارد برای آزاد کردن همه اسرایی که مستقیماً جزء نظامیان اسرائیلی نیستند خواستار وقفه در جنگ، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، سوخت برای بیمارستان‌ها و آزادسازی زنان و کودکان از زندان‌های اسرائیل شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 23 آبان 1402 - 17:15:32