جنبش جهاد اسلامی فلسطین: بهتر است اتحادیه عرب منحل شود

دو شنبه 22 آبان 1402 - 19:0:0
جنبش جهاد اسلامی فلسطین: بهتر است اتحادیه عرب منحل شود

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: از آنجایی که اتحادیه عرب ناتوان از اتخاذ یک موضع حقیقی است که کمترین خواسته ملت فلسطینی را برآورده کند، از این رو بهتر است این اتحادیه منحل شود.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،«علی ابوشاهین» به شبکه فلسطین الیوم گفت: آنچه که در غزه جریان دارد، استاندارد دوگانه آمریکا، کشورهای غربی و سیاست یک بام و دو هوای آنها را تأیید می‌کند.
وی افزود: این حوادث همچنین چهره وحشی غرب برای کمک به رژیم صهیونیستی را نشان داد که برای سلطه بر منطقه و کنترل آن، انواع حمایت‌ها را از تل آویو انجام داده‌اند.
این مقام جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: واشنگتن توهم این را دارد که می‌تواند اراده ملت فلسطین را از طریق کمک به اسرائیل برای ارتکاب جنایت‌ها و نسل کشی و کشتار دسته جمعی درهم بشکند.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز پیشتر به بیانیه پایانی نشست اضطراری کنفرانس عربی-اسلامی که روز شنبه در ریاض برای بررسی اوضاع سرزمین های فلسطینی برگزار شد، واکنش نشان داد.
این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: عبارت های (محکومیت)، (درخواست) و (فراخوان) موجود در بیانیه پایانی، اینگونه تداعی می کند که این بیانیه توسط هیأتی صادر شده که به قتل‌عام‌ مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری و نشست ۵۷ کشور ارتباطی ندارد و از بیانیه اش به نظر می رسد که هیچ اختیاری ندارد و توانش فقط در حد درخواست و مطالبه است.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: بیانیه پایانی کنفرانس عربی - اسلامی بیانگر این است که کشورهای عربی و اسلامی به طور جمعی از وظایف خود صرف نظر کرده و از وظیفه خویش در حفظ امنیت ملی عربی و اسلامی فاصله گرفته و فلسطین و مردم آن را به رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن واگذار کرده اند.
این جنبش از بیانیه پایانی و تاکید آن بر پایبندی به طرح سازش عربی مصوب سال ۲۰۰۲ و یادآوری اینکه پیش شرط سازش با تل آویو که برقراری روابط عادی با آن منوط به پایان اشغال تمام سرزمین‌های فلسطینی و عربی است، به ویژه با توجه به عجله برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، به شدت ابراز تعجب کرد.
این جنبش فلسطینی تصریح کرد: شاید اگر کشورهای عربی و اسلامی به جای عادی سازی روابط با این رژیم مانند برخی از کشورهای آمریکای لاتین، با آن قطع رابطه می کردند، این بیانیه اعتبار می یافت.
جهاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تصمیمات مندرج در بیانیه پایانی نشست این پیام را به ملت عربی و اسلامی ارسال می‌کند که این نظام ها در حفاظت از مردم و دفاع از مقدسات ملت ناتوان شده‌اند و مردم شان مانند لقمه ی چربی در اختیار رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا قرار دارند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 22 آبان 1402 - 10:31:23