بیانیه پایانی اجلاس ریاض: ضرورت شکستن فوری محاصره غزه

یک شنبه 21 آبان 1402 - 19:0:0
بیانیه پایانی اجلاس ریاض: ضرورت شکستن فوری محاصره غزه

سران کشورهای عربی و مسلمان در بیانیه پایانی نشست امروز در ریاض بر لزوم شکست محاصره علیه غزه و ورود کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به صورت فوری و همچنین توقف کشتار فلسطینی ها تأکید کردند و از کشورهای غربی خواستند به صادرات سلاح برای رژیم اشغالگر قدس پایان دهند.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در بیانیه پایانی این نشست آمده است: توصیف این جنگ انتقام جویانه به عنوان دفاع از خود یا توجیه آن تحت هر بهانه‌ای را نمی‌پذیریم و حمله رژیم «اسرائیل» به غزه و کشتار وحشیانه و غیرانسانی فلسطینیان به دست دولت استعمارگر و اشغالگر را به شدت محکوم می‌کنیم.

سران کشورهای عرب و مسلمان همچنین از همه کشورها خواستند به صادرات سلاح و مهمات برای رژیم اشغالگر صهیونیستی پایان دهند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت شکستن فوری محاصره غزه و ارسال کاروان‌های کمک‌های انسانی عربی، اسلامی و بین‌المللی برای اهالی این منطقه تحت محاصره از سرزمین های فلسطینی تأکید شده است.

رهبران کشورهای عربی و اسلامی شرکت کننده در نشست ریاض در بیانیه پایانی خود همچنین بر اهمیت درخواست از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای آغاز تحقیقات فوری درباره جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی در سراسر اراضی اشغالی فلسطین از جمله بیت‌المقدس شرقی تأکید کردند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 21 آبان 1402 - 19:53:52

برچسب :