آمریکا نگران طولانی شدن جنگ غزه

جمعه 19 آبان 1402 - 23:30:0
 آمریکا نگران طولانی شدن جنگ غزه

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که دولت آمریکا نگران است رژیم صهیونیستی با تداوم حملات به غزه، باعث در گرفتن جنگی منطقه‌ای شود و تل‌آویو پیش از به خشم آمدن کشورهای عربی و دل‌سردی آمریکا از این رژیم به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان، زمان کمی برای پایان دادن به جنگ غزه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه نیویورک تایمز با استناد به اظهارات مقامات رسمی دولت آمریکا نوشت که واشنگتن نگران است در میان به انزوا کشیده شدن کارزار نظامی رژیم اشغالگر قدس در منطقه، درگیری در غرب آسیا گسترش یابد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که منابع مطلع به این روزنامه آمریکایی گفتند ارتش رژیم صهیونیستی، پیش از به خشم آمدن کشورهای عربی و دل‌سردی آمریکا از آن به دلیل افزایش شمار تلفات غیرنظامیان، زمان کمی برای پایان دادن به جنگ غزه دارد.

این منابع مطلع معتقدند هرچه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی طولانی‌تر شود، احتمال تبدیل شدن این درگیری به جنگی در مقیاس بزرگتر وجود دارد. برخی از آن‌ها نیز می‌گویند «پاسخ محکم» رژیم اشغالگر قدس به عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین به مواضع رژیم صهیونیستی، موجب برانگیختن هم‌دردی جهانی نسبت به مسئله فلسطین شده است.

مقامات رسمی آمریکایی همچنین گفتند  که تصمیم عجولانه رژیم صهیونیستی بزای حمله زمینی به شهر پرجمعیت غزه فرصتی برای برنامه‌های کامل‌تر در زمینه کاهش تلفات و خسارات غیرنظامی باقی نگذاشت و عملا، منجر به آمار بالای تلفات در میان غیرنطامیان فلسطین شد.

طبق این گزارش، هرچه حمله رژیم صهیونیستی به غزه طولانی‌تر شود، رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز با توجه به درخواست‌های بین‌المللی برای آتش بس، منزوی‌تر خواهند شد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 19 آبان 1402 - 16:0:47

دسته بندی :