محکوم شدن نماینده فلسطینی‌تبار میشیگان

پنج شنبه 18 آبان 1402 - 9:0:0
محکوم شدن نماینده فلسطینی‌تبار میشیگان

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا محکومیت رشیده طلیب، نماینده فلسطینی‌تبار میشیگان را به خاطر حمایت از مردم فلسطین تصویب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از الجزیره، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان است روز  گذشته به محکومیت «رشیده طلیب» نماینده دموکرات از میشیگان که فلسطینی‌تبار است رأی داد. طلیب در روزهای گذشته و همزمان با بمباران غزه به شدت از اسرائیل انتقاد کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۳۴ رأی موافق در مقابل ۱۸۸ رأی به محکومیت رشیده طلیب، نماینده دموکرات به دلیل ترویج روایت‌های دروغین در مورد حمله حماس به اسرائیل و استفاده از عبارت «از رودخانه تا دریا» را صادر کرد. برخی آن را یک فراخوان برای پایان دادن به موجودیت اسرائیل تفسیر کرده‌اند. تا به امروز، تنها سه عضو مجلس نمایندگان آمریکا در قرن بیست و یکم محکوم شده‌اند.

طلیب با انتقاد از واکنش اسرائیل و حمایت آمریکا از موضع خود دفاع کرد و گفت که ساکت نخواهد شد و اجازه نخواهد داد سخنانش تحریف شود.

در حالی که برخی از همکاران دموکرات در کنارش بودند تأکید کرد که انتقاداتش همیشه متوجه دولت اسرائیل و  نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو بوده است.

با این رأی، طلیب دومین نماینده مسلمان آمریکایی در کنگره پس از ایلهان عمر شد که در سال جاری به دلیل انتقاد از اسرائیل به طور رسمی مورد انتقاد قرار می‌گیرد. جمهوری‌خواهان در ماه فوریه به برکناری عمر از امور خارجی مجلس نمایندگان رأی دادند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 17 آبان 1402 - 19:57:27

دسته بندی :