ادعای رویترز؛ توافق خروج محدود از غزه با میانجیگری قطر

چهار شنبه 10 آبان 1402 - 11:28:26
ادعای رویترز؛ توافق خروج محدود از غزه با میانجیگری قطر

یک منبع آگاه به رویترز گفت قطر توافقی را بین مصر، رژیم صهیونیستی و حماس در هماهنگی با آمریکا برای خروج دارندگان گذرنامه خارجی و برخی مجروحان وخیم از غزه میانجیگری کرده است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رویترز امروز چهارشنبه (اول نوامبر، ۱۰ آبان) به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد قطر توافقی را بین مصر، رژیم صهیونیستی و حماس در هماهنگی با آمریکا میانجیگری کرده که به دارندگان گذرنامه خارجی و برخی مجروحان وخیم اجازه می‌دهد از غزه خارج شوند. طبق این گزارش، جدول زمانی در خصوص مدت زمان باز ماندن گذرگاه مرزی رفح برای خروج این افراد وجود ندارد. 
به گزارش رویترز، قطر بیش از سه هفته است که به دیپلماسی پشت پرده با هدف ترویج صلح و تضمین آزادی بیش از ۲۰۰ اسیر در بازداشت حماس، ادامه داده است.
مذاکرات با میانجیگری قطر در حالی پیش می‌رود که رژیم صهیونیستی در پایبندی به تعهداتش در خصوص آتش‌بس کارشکنی کرده و جمعه علی‌رغم آن‌که دوحه اعلام کرد مذاکرات با سرعت زیادی در حال پیشروی است، صهیونیست‌ها به طور ناگهانی با بیش از ۱۰۰ جنگنده، به مواضعی در قلمرو فلسطینیان در غزه حمله کردند.
پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که «دیوید بارنیع» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی روز شنبه برای مذاکره درباره اسرای صهیونیست در غزه به قطر سفر کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 10 آبان 1402 - 11:28:21

دسته بندی :