حمایت همه جانبه غرب از پروژه استعماری اسرائیل در منطقه

جمعه 5 آبان 1402 - 9:0:0
حمایت همه جانبه غرب از پروژه استعماری اسرائیل در منطقه

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از اعضای وزارت خارجه این کشور گفت: غرب برای ارائه حمایت مالی، نظامی و لجستیکی به اسرائیل که سنگ بنای پروژه استعماری در منطقه است شتافته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بشار اسد تأکید کرد که ماهیت سیاست آمریکا در دهه های گذشته تاکنون تشدید تنش نظامی و ایجاد هرج ومرج بوده است و در این سیاست، اروپا که نه تنها در سطح اخلاقی بلکه حتی در سطح فکری در حال تجربه یک وضعیت انحطاط است، آن را همراهی می‌کند.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: متهم کردن غرب و آمریکا به تعامل بر اساس استانداردهای دوگانه، اتهامی نادرست است. آنچه واقعیت دارد این است که غرب و آمریکا در سیاست خود از یک معیار پیروی می‌کنند و آن تعصب دائمی نسبت به منافع خود و به ضرر منافع ملت‌ها و کشورهای دیگر است. شاید این یکی از مهمترین دلایلی باشد که باعث شعله‌ور شدن درگیری‌ها در مناطق بسیاری از جهان می‌شود؛ از جمله منطقه ما که در حال حاضر شاهد جنگ علیه غزه است و این نمونه بارزی از آن تعصب است.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از اسد نوشت: ماهیت سیاست آمریکا در طول دهه های گذشته تاکنون تشدید تنش نظامی و ایجاد آشوب بوده است و اروپا که نه تنها در سطح اخلاقی بلکه حتی در سطح فکری دچار انحطاط است از آن پیروی می‌کند و اظهاراتی که روزانه از سیاستمداران اروپایی می‌شنویم و صحنه‌ای که از سوی کشورهای اروپایی از طریق رسانه های آنها درباره وقایع غزه منتشر می‌شود، گواه این امر است. اینها از یک سو مملو از سطحی‌نگری و نژاد پرستی و از سوی دیگر ادعا و دروغ‌ است. 

 وی تاکید کرد که آنچه امروز در غزه می‌گذرد، مسئله فلسطین را به جایگاه واقعی خود در وجدان و آگاهی عربی بازگردانده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 5 آبان 1402 - 12:5:33

دسته بندی :