پنتاگون: هیچ شواهدی درباره دخالت ایران در حمله حماس وجود ندارد

چهار شنبه 19 مهر 1402 - 10:30:31
پنتاگون: هیچ شواهدی درباره دخالت ایران در حمله حماس وجود ندارد

وزیر دفاع آمریکا گفت: هیچ شواهدی مبنی بر دخالت مستقیم جمهوری اسلامی ایران در حمله حماس به اسرائیل وجود ندارد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل ازخبرگزاری رویترز، «لوید آستین»  وزیر دفاع ایالات متحده تاکید کرد که آمریکا هیچ شواهدی مبنی بر دخالت مستقیم ایران در عملیات حماس علیه اسرائیل به دست نیاورده است.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شده بود که جمهوری اسلامی ایران به حماس در حمله موشکی علیه رژیم صهیونیستی کمک کرده  و هفته گذشته، در جریان نشستی در بیروت، حمله به مواضع رژیم صهیونیستی را تأیید کرده است.
لوید آستین، رئیس پنتاگون در این خصوص تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از حماس حمایت می‌کند اما در این مورد خاص، ما هیچ شواهدی مبنی بر دخالت مستقیم ایران در برنامه‌ریزی یا اجرای این حمله در اختیار نداریم.
پیش از این نیز، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز در جمع خبرنگاران، مداخله ایران در حمله حماس را رد کرده بود.
وی گفت: تجربه ما در این موضوعات به ما می‌گوید که برای گونه نتیجه‌گیری نهایی درباره این موضوع زود است.
میلر ادامه داد: ما در حال بررسی اطلاعات بیشتر در هفته‌ها و روزهای آتی هستیم تا افکار خود را در این خصوص شکل دهیم و ببینیم که آیا حداقل کسی در سیستم ایران وجود دارد که درک روشن‌تری از آن‌چه که رخ داده، داشته باشد یا اینکه در جنبه‌هایی از این برنامه‌ریزی (حمله حماس) سهمی داشته یا خیر.
از طرف دیگر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز بار دیگر تصریح کرد که واشنگتن شواهدی مبنی بر مشارکت ایران در عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی در اختیار ندارد و گفت: ما تأییدیه‌ای از ارتباط ایران به حملات حماس علیه اسرائیل نداریم.
این درحالیست که ، روز گذشته (سه‌شنبه ۱۰ اکتبر، ۱۸ مهر ماه)، حضرت آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند که تهران در حمله اوایل هفته حماس به رژیم صهیونیستی نقشی نداشته است.
«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ادعای نقش تهران در حمله حماس را رد کرده  و گفته است: اتهاماتی مبنی بر نقش ایران در عملیات طوفان الاقصی بر پایه انگیزه‌های سیاسی بوده است.
در این حال، ایالات متحده آمریکا بعنوان بخشی از تلاش‌های خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی در مقابل نیروهای مقاومت حماس، یک ناو هواپیمابر و دیگر کشتی‌های جنگی را به شرق مدیترانه اعزام  و همچنین کمک‌های دیگری از جمله اشتراک‌گذاری اطلاعات با رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.
نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از 1200 اسرائیلی و زخمی شدن بیش از دو هزار نفر دیگر منجر شده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 19 مهر 1402 - 10:30:26