نصرالله: جنگ نرم خطرناکتر از جنگ نظامی است

سه شنبه 11 مهر 1402 - 18:45:42
نصرالله: جنگ نرم خطرناکتر از جنگ نظامی است

دبیر کل حزب الله لبنان جنگ نرم را خطرناکتر از جنگ نظامی دانست و افزود ایجاد فتنه میان مسلمانان از بارزترین ابزارهای جنگ نرم است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم(ص)، حضور میلیونی یمنی‌ها در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت نبی اکرم(ص) به رغم شرایط دشوار معیشتی و امنیتی را ستود و گفت: الگوی یمنی در احیای سالگرد میلاد پیامبر (ص) باید الگوی تمام اقشار جهان اسلام باشد.

وی تصریح کرد: اقدام جنایتکاران تکفیری که مساجد اهل سنت در پاکستان را در روز گرامیداشت سالروز میلاد نبوی، منفجر کردند، به شدت محکوم می کنیم.

وی با تاکید بر اهتمام به روز میلاد پیامبر (ص)، خاطرنشان کرد: سالگرد میلاد پیامبر (ص) نقطه اختلاف را به نقطه همگرایی مسلمانان جهان تبدیل کرد.

وی گفت: جنگ تبلیغاتی یا جنگ نرم خطرناکتر از جنگ های نظامی است. آنها از جنگ رسانه ای یا به اصطلاح «جنگ نرم» برای تضعیف ملتها استفاده می کنند؛ چیزی که که با جنگ نظامی نتوانستند محقق کنند. ایجاد فتنه میان مسلمانان از بارزترین ابزارهای جنگ نرم است.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: وحدت اسلامی در جنگ اکتبر باعث تحقق پیروزی سرنوشت ساز و تاریخی علیه دشمن صهیونیستی شد. امت اسلامی امروز دارای مسئولیت نسبت به آرمان فلسطین و رویدادهای مسجد الاقصی است. متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی امروز برای عادی‌سازی رابطه با رژیم غاصب صهیونیستی اقدام می کنند.

سید حسن نصرالله گفت: برخی می خواهند موضوع مرزهای زمینی لبنان را به پرونده هسته ای ایران مرتبط کنند. حق لبنان در آب و زمین را بدون هیچ سازشی و به طور کامل استیفا می کنیم. همکاری میان مقاومت و حکومت درباره هر موضوعی که متعلق به خاک لبنان باشد، پاپرجاست.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشا کرد: در لبنان عقیده بر این است که پرونده آوارگان تهدیدی در تمام زمینه هاست. باید آماری ملی درباره نیروی کار و آوارگان در لبنان تهیه شود. ما خواستار طرح ملی جامع و حساب شده‌ای برای رسیدن به نتیجه هستم که مورد توافق تمام لبنانی‌ها باشد.

وی ادامه داد: مسئول پرونده آوارگان در لبنان، دولت آمریکاست که آتش جنگ در سوریه را شعله‌ور کرد. آمریکا قانون قیصر را بر سوریه تحمیل کرد و مسئول اوضاع بد اقتصادی در این کشور است. اگر قانون قیصر لغو شود و شرکت‌ها به این کشور بازگردند صدها هزار سوری به کشورشان بازخواهند گشت.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: دو ملت لبنان و سوریه در کنار یکدیگر زندگی می کنند و جایز نیست که یک طرف مرزها و قوانین طرف دیگر را نقض کند. آنچه امروز اوضاع جمعیتی لبنان را تهدید می کند، سوریه نیست؛ بلکه سیاست های پلید آمریکاست که منبع تهدید است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 11 مهر 1402 - 18:45:32