طالبان: تشکیل حکومت فراگیر موضوع داخلی افغانستان است

دو شنبه 10 مهر 1402 - 14:0:0
 طالبان: تشکیل حکومت فراگیر موضوع داخلی افغانستان است

سخنگوی طالبان در واکنش به بیانیه مشترک سران کشورهای آسیای میانه و صدراعظم آلمان درباره لزوم حفظ حقوق بشر به خصوص بانوان در افغانستان می‌گوید که تشکیل حکومت فراگیر و حفظ حقوق زنان موضوع داخلی این کشور است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افزود: طالبان در افغانستان متشکل از همه اقوام است و نمایندگان همه این اقوام در نظام حضور دارند و حقوق همه شهروندان افغانستانی به خصوص زنان در این کشور محترم شمرده می شود.
اولاف شولتس صدراعظم آلمان و سران کشورهای آسیای میانه شامل قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان روز جمعه ۳۰ سپتامبر در برلین نشستی برگزار کردند.
سران این کشورها بر تعهد قوی خود نسبت به تحول افغانستان به عنوان کشوری امن، صلح آمیز، پایدار و آباد که به حقوق بشر و آزادی های اولیه شهروندان این کشور به خصوص زنان، دختران و اقوام احترام می گذارد، تاکید کردند.
مقامات بلندپایه همچنین تلاش های جامعه بین الملل را برای فراهم کردن کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان با نظم و براساس قوانین بین المللی و مقررات و هنجارهای شناخته شده جهانی تصدیق کردند.
تاکید بر اهمیت پروژه های گوناگون برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد-اروپا و برگزاری برنامه های آموزشی در منطقه با حمایت مالی موسسات و سازمان های خیریه از دیگر محورهای مهم این بیانیه بود.آنها همچنین بر اهمیت تشکیل دولتی فراگیر و پارلمانی با حضور فعال همه اقوام و جوامع مذهبی و سیاسی با رعایت احترام و حفظ حقوق اساسی انسان ها و آزادی های اولیه همه شهروندان افغانستان تاکید کردند.
ضرورت احیای وضعیت اقتصادی افغانستان برای دستیابی به صلح پایدار در این کشور از دیگر نکات مهم بیانیه سران آسیای مرکزی و آلمان بود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 10 مهر 1402 - 11:28:31

دسته بندی :