فراز و نشیب رابطه آمریکا و مصر

یک شنبه 9 مهر 1402 - 9:0:0
فراز و نشیب رابطه آمریکا و مصر

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا هشدار داد که به دلیل نقض حقوق بشر در مصر، مانع تداوم کمک‌های نظامی واشنگتن به قاهره می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مجلس سنای آمریکا بامداد یکشنبه دولت مصر را به قطع کمک‌های نظامی، به بهانه‌های حقوق بشری، تهدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سناتور «بن کاردین» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا طی بیانیه‌ای تهدیدآمیز گفت: «اگر مصر گام‌های ملموس، معنادار و پایداری برای بهبود وضعیت حقوق بشر انجام ندهد، کمک‌های نظامی به آن قطع خواهد شد».

وی در ادامه این هشدار به قاهره افزود: « لازم است که دولت مصر و تمام دولت‌های دیگر را در قبال اقدامات ناقض حقوق بشر آنها، پاسخگو کنیم».

پیش از این نیز «گرگوری میکس» عضو دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار توقف کمک‌های مالی ایالات متحده به مصر به دلیل سابقه حقوق بشری دولت این کشور شده بود.

قانون‌گذاران آمریکایی برای ۳۲۰ میلیون دلار از ۱.۳ میلیارد دلار کمکی که قاهره سالانه از واشنگتن دریافت می‌کند، شرایط حقوق بشری تعیین کرده‌اند.

با این حال دولت بایدن اوایل ماه جاری با این استدلال که کمک‌های در نظر گرفته شده برای مصر، منافع ایالات متحده را پیش می‌برد، از این شروط چشم پوشی کرد و در نهایت فقط ۸۵ میلیون دلار از مقدار کمک مالی در نظر گرفته شده را نگه داشت.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 

 


یک شنبه 9 مهر 1402 - 8:17:43

دسته بندی :