برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

آیا قطار عادی سازی به سمت عربستان حرکت کرده است؟

شنبه 8 مهر 1402 - 10:45:57

برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر در گزارشی اختصاصی به بررسی موضوع عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی پرداخته است .

­­­ویژه ‌- الکوثر: گزارش برنامه مع المراسلین حاکیست؛ قطار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی این بار به سمت عربستان سعودی  حرکت کرده  است و ریاض  پذیرای وزیر گردشگری این رژیم  بود.
عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم اشغالگرقدس ، مانند یک سلاح مرگبار عمل می کند چراکه اشغالگران صهیونیست تحت لوا و به بهانه عادی سازی ،  جنایات روزانه خود را ضد فلسطینیان افزایش داده اند.
قطار عادی سازی درحالی وارد عربستان شده  که  ریاض و تل آویو  تلاش های خود را با حمایت آمریکا برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط گسترش داده اند و واشنگتن نیز به دنبال تقویت چنین توافقی است. این درحالیست که روند عادی سازی روابط اعراب با اشغالگران صهیونیستی،  اثرات منفی  زیادی بر مردم فلسطین داشته است.
در این حال، در چند روز اخیر ، هیئتی به سرپرستی سفیر عربستان وارد  رام الله شد. گروههای فلسطینی با اعلام هشدارهای متعدد به به هیئت عربستانی ، زنگ خطر پیامدهای عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و اشغالگران اسرائیلی را  به صدا در آوردند وتاکید کردند امضای توافق عادی سازی  ، رژیم صهیونیستی را برای ادامه سیاست های نژادپرستانه  اش در قبال فلسطینی ها مصمم تر می کند.
بدون شک مردم فلسطین این روزها باحضور در خیابانها ضد اشغالگران موضوع مستحکم تر و راسخ تری در مخالفت با  عادی سازی اعراب با اشغالگران صهیونیست  داشته اند اما از عجله کشورهای عربی عادی کننده  روابط با اسرائیل شگفت زده شده اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 8 مهر 1402 - 10:43:30