برنامه یوم الجدید:

تاثیرات مد در زندگی انسان ها چیست؟

چهار شنبه 5 مهر 1402 - 10:43:52

یک کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با برنامه « یوم الجدید » شبکه الکوثر با بیان اینکه مُد یک پدیده اجتماعی و دارای پیامدهای مثبت و نفی زیادی است، گفت: مد از ابتدای خلقت تاکنون همراه انسان بوده اما در دوران اخیر نکات منفی آن بیشتر شده است.

ویژه - الکوثر :  دکتر «احمد نهیرات » ، استادیار دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی  افزود: انسان در طول تاریخ همواره با برخی الزامات مدرنی که برای حفظ هویت و شخصیتش به وی تحمیل می شود،  همسو و سازگار می باشد و این تعریف از مد خوب و مورد توجه و مقبول محققین است و آن را پدیده ای معتبر می دانند که برای  حفظ جنبه های مثبت آن باید تلاش کرد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: اما متأسفانه پدیده مُد اخیراً دستخوش تغییرات منفی  زیادی شده و انسان ها به خاطر آن هویت، شخصیت و میراث خود را از دست داده اند.
وی گفت: اگر از جنبه مثبت به مد نگاه کنیم ،  این پدیده یکی از مولفه های شخصیت انسان  خواهد بود که باعث می شود همگام با زمانه  باشد وفرد از فرصتی که زمان به او می دهد، استفاده  و بیشتر به خود اعتماد می‌کند.
 وی ادامه داد: مد مهارت های اساسی در زندگی انسان است که او را واجد شرایط زندگی فعلی می کند، انسان به مرور زمان زندگی اش تغییر می کند، بنابراین نمی تواند فعلاً بر اساس ارزش ها، اخلاقیات و رفتارهایی که دارد زندگی کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 5 مهر 1402 - 10:43:39