ادامه تلاش برای پیدا کردن مفقودان طوفان «دانیال» در لیبی

سه شنبه 28 شهریور 1402 - 11:0:0

به رغم گذشت یک هفته از وقوع طوفان «دانیال» و به راه افتادن سیل ویرانگر که جان هزاران نفر را در شهر «درنه» در شمال شرق لیبی گرفت، امدادرسانان محلی و خارجی به تلاش برای یافتن هزاران مفقود این فاجعه طبیعی ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» در این باره آمده است: منابع رسانه ای در بندر «درنه» اعلام کردند همه شواهد در شهر درنه که یکصد هزار نفر جمعیت داشت نشان دهنده وقوع فاجعه ای بزرگ در این شهر است. پل ها در این شهر فروریخته و خودروها واژگون و کامیون ها نابود شده اند. تیرهای چراغ برق فروافتاده و درختان از ریشه کنده شده اند و وسایل شخصی شهروندان در میان گل و لای فرورفته است. حتی آب دریا نیز در سواحل شهر درنه گل آلود شده است.

ساکنان درنه در توصیف آنچه در شب فاجعه روی داد می گویند، سیل ویرانگر، خودروها و مردم و وسایل شخصی آنان را با خود برد و همه چیز را به دریا ریخت.

وزارت بهداشت لیبی از افزایش شمار قربانیان این حادثه خبر داد و سازمان های بشردوستانه بین المللی و مقامات لیبیایی اعلام کردند آمار نهایی قربانیان این فاجعه احتمالا بسیار بیشتر از رقمی است که اعلام شده است و علت آن نیز شمار بالای مفقودان است که هزاران نفر برآورد می شود.

شایان ذکر است طوفان دانیال و بارندگی شدید ناشی از آن در دهم سپتامبر در شمال شرق لیبی موجب شد دو سد نزدیک شهر درنه ویران شود و رودخانه ای که از وسط این شهر می گذرد ناگهان با حجم زیاد آب طغیان کند. این سیل بزرگ که به سونامی شبیه بود همه چیز را در مسیر با خود برد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 28 شهریور 1402 - 9:37:59