چالش‌های پیچیده‌ وتهدیدهای سخت رژیم صهیونیستی

یک شنبه 26 شهریور 1402 - 8:0:0
چالش‌های پیچیده‌ وتهدیدهای سخت رژیم صهیونیستی

تامیر هایمن مدیر مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از وضعیت موجود اسراییل، گفت که پیش بینی می‌کند این رژیم سال آینده با مجموعه‌ای از چالش‌های پیچیده مواجه شود که برخی از آنها تاکتیکی کوتاه مدت و برخی دیگر راهبردی و بلند مدت هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین،  رئیس پیشین واحد اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی پنج چالش و تهدید سخت را برای رژیم صهیونیستی بر شمرده که عبارت است از تهدید جنبش حزب الله لبنان که به گفته وی با تهدیدهای دیگر متفاوت است چراکه تهدید حزب الله مستقیم، محسوس و عینی و از نزدیک است و خطر حزب الله از نوع تهدید تاکتیکی است.

این ژنرال صهیونیستی در ادامه با طرح این ادعا که تهدید بعدی برای اسرائیل از سوی ایران است، مدعی شد: ایران با وجود تهدیدات و فشارهای خارجی، به آستانه هسته‌ای شدن رسیده است و تل آویو هیچ ‌گونه گزینه‌ای برای مهار ایران هسته‌ای ندارد.

هایمن همچنین درباره شکاف در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی گفت که با طرح اصلاحات قضائی از سوی نتانیاهو، گویی که اختلافات رسوب کرده پنهان در داخل جامعه ناگهان سر بر آورده و این تهدید از نوع تاکتیکی و کوتاه مدت است.

وی در پایان گفت: این تهدید می‌تواند با عقب ‌نشینی کابینه یا تفاهم به شکل تاکتیکی برطرف شود اما در صورتی این خطر راهبردی و بلند مدت خواهد بود که موافقان و مخالفان این لایحه از سیاست خود عدول نکنند که موجب تعمیق اختلافات قومی، مذهبی، فرهنگی، طبقاتی و نژادی خواهد شد به ویژه آنکه این اختلافات تا سطح ارتش رسوخ کرده و ممکن است به بی‌اعتمادی در داخل جامعه دامن بزند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


یک شنبه 26 شهریور 1402 - 9:8:7