خداوند در ماه ربیع الاول رحمتش را بر عالمیان تمام کرد

یک شنبه 26 شهریور 1402 - 7:0:0
خداوند در ماه ربیع الاول رحمتش را بر عالمیان تمام کرد

شبکه جهانی الکوثر حلول ماه ربیع الاول را تبریک وتهنیت می گوید؛ ماهی که در آن، نگین حلقه آفرینش، پیامبر ختمی مرتبت، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم برای سعادت بشر پا به عرصه ی گیتی نهاد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ربیع الاول ماهی است که در آن حوادث تاریخی مهمی اتفاق افتاده و از این جهت اهمیت بسیاری دارد و از حلول و نو شدن آن نمی‌توان به سادگی گذشت.

از جمله این حوادث خوش یمن و فرخنده‌ی مهم می‌توان به حادثه تاریخی لیله المبیت، هجرت حضرت محمد صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه، ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام، ازدواج حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با حضرت خدیجه علیها السلام، آغاز امامت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه و هلاکت یزید بن معاویه اشاره کرد.

همچنین غزوه بنی نضیر در سال چهارم هجری، صلح امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه در سال ۴۱ قمری، شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام در سال ۲۶۰ قمری، واقعه احراق مکه در هنگام جنگ یزید با عبدالله بن زبیر در سال ۶۴ قمری، حادثه صاحب زنج و قتل ۳۰۰ هزار نفر از مردم بصره به دست موفق عباسی در سال ۲۵۸ از دیگر حوادث مهم ماه ربیع الاول است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


یک شنبه 26 شهریور 1402 - 8:14:9