آمار شگفت انگیز زائران ایرانی در اربعین امسال

چهار شنبه 22 شهریور 1402 - 8:12:14
آمار شگفت انگیز زائران ایرانی در اربعین امسال

فرمانده کل انتظامی کشور از آمار شگفت انگیز زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: ۵۰ درصد زائران افراد زیر ۴۵ سال بودند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۲ که الان در آن هستیم حدوداً چند سال به دلیل کرونا اساساً هیچ سفری در قالب زیارت اربعین انجام نشد و یک سال هم با محدودیت انجام شد که اگر آن ۳ سال محدودیت کرونا نبود حداقل ۳ تا ۳.۵ میلیون بر روی این آمار اضافه می‌شد.
وی افزود: از آن سال با محدودیت نزدیک به ۱۳ میلیون زائر سفر کردند که ۷ میلیون ۸۰۰ هزار نفر سفر اولی، ۳ میلیون ۱۷۰ سفر دومی، ۱۵۰۰ میلیون سفر سومی، نزدیک به ۸۰۰ هزار تا سفر چهارمی و ۹ هزار نفر سفر هفتمی و ۵۰۰ نفر سفر هشتمی بودند.
سردار رادان بیان داشت: این آمار نشان می‌دهد که سفر اربعین در رزق مردم ایران قرار گرفته و از سفرهایی است که برای مردم ما خاطر انگیر، ارزان و سرشار از معنویت است.
وی افزود: از شگفتی‌های سفر اربعین این است که ما مسافر زیر ۵ سال و بالای ۷۵ سال هم امسال داشتیم که واقعاً صحنه‌های عجیب و غریبی را خلق می‌کرد.
سردار رادان اظهار داشت: ۵۰ درصد زائران زیر ۴۵ سال بودند این را کسانی که شبهه می‌آورند که جوانان از دین گریزان هستند ببیند، منتهی اینها افرادی هستند که خودشان را به خواب زده‌اند و کسی که خودش را به خواب زده باشد بیدار نمی‌شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 22 شهریور 1402 - 8:9:33