افزایش مشکوک حضور نظامی آمریکا در عراق

سه شنبه 21 شهریور 1402 - 15:2:0
افزایش مشکوک حضور نظامی آمریکا در عراق

نماینده پارلمان عراق با افشای تعداد «سوال برانگیز» نیروهای آمریکایی مستقر در عراق، قرارداد منعقد شده بین واشنگتن و بغداد را نیازمند «نظارت و پیگیری» دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جاسم العطوانی، عضو پارلمان عراق به خبرگزاری المعلومه گفت، قرارداد منعقد شده بین آمریکایی‌ها و نیروهای امنیتی عراق درباره حضور آمریکایی‌ها برای آموزش و مشاوره نیازمند «نظارت، پیگیری و تعیین تعداد نیروهای مستقر در کشور» است.

وی افزود، اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در داخل عراق افزایش قابل توجهی یافته است. هدف از حضور این نیروها آموزش نیروهای امنیتی عراق نیست، بلکه می‌خواهند از سفارت آمریکا حفاظت کنند.

عضو پارلمان عراق گفت، فرماندهی عملیات مشترک که شامل همه نیروهای امنیتی اعم از خارجی یا آمریکایی یا عراقی می‌شود، از ماهیت نیروهای نظامی و تعداد آنها در داخل کشور اطلاع دارد.

العطوانی تاکید کرد، پارلمان با حضور نیروهای آمریکایی در عراق -به ویژه که به تازگی معلوم شده تعدادشان داخل کشور افزایش هم یافته است- مخالف است.

نیروهای آمریکایی در میان تناقض گویی‌های واشنگتن درمورد ماهیت حضور آنها، همچنان در خاک عراق مستقر هستند؛ گاهی هدف از این حضور را کمک و مشاوره و گاهی اجرای عملیات نظامی مشکوک اعلام می‌کنند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 21 شهریور 1402 - 13:28:8

دسته بندی :