تلفات سیل و طوفان در لیبی به 2800 تن رسید +فیلم

سه شنبه 21 شهریور 1402 - 11:25:12

براساس تازه ترین آمار رسمی منتشر شده، تاکنون 2800 نفر در طوفان و سیل اخیر در شرق لیبی جان خود را از دست داده و دست کم پنج تا شش هزار نفر نیز مفقود شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیل و طوفان روز یکشنبه در لیبی که شدیدترین بارندگی در 40 سال گذشته در این کشور توصیف شده است، دولت لیبی خواستار کمک های بین المللی شد، تعدادی از کشورها نیروهای امدادی را به لیبی روانه کردند و ارسال قایق‌های نجات، چادر و تدارکات با هواپیما به لیبی ادامه دارد. 

شهر بندری درنه بر اثر طوفان "دانیال" به شدت آسیب دیده است و تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، خانه‌ها و اتومبیل‌های ویران‌شده را در خیابان‌ها نشان می‌دهد که غرق در گل و لای شده‌اند. 

طوفان "دانیال" روز یکشنبه لیبی را درنوردید و خسارت سنگینی به زیرساخت‌های عمومی و املاک و دارایی‌های خصوصی شهروندان وارد کرد. 

«ژرژت گانیون» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در لیبی، از جامعه بین‌المللی خواست تا کمک‌های فوری به این کشور حادثه دیده اعزام کنند.

وی در توییتر نوشت، گزارش های اولیه حاکی از آن است که ده ها روستا و شهر به شدت آسیب دیده و بر اساس گزارش ها، به شمال شرق لیبی خسارت های زیادی وارد شده است.

«عبدالحمید الدبیبه» رئیس دولت وحدت ملی لیبی دوشنبه شب به دنبال جان باختن شماری از شهروندان لیبیایی در شرق این کشور بر اثر طوفان و سیل، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گفته مقامات محلی، وضعیت شهر درنه خارج از کنترل است و گفته می شود دو سد در لیبی تخریب شده است. همچنین عملیات امدادرسانی و نجات به سختی و با کمک بالگرد صورت می گیرد و برق و اینترنت در مناطق آسیب دیده قطع شده است. 


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای دیدن سایر ویدئوها اینجا کلیک کنید


سه شنبه 21 شهریور 1402 - 11:25:2

دسته بندی :