آمار کشته‌های زلزله مراکش از مرز ۲۱۰۰ نفر عبور کرد

دو شنبه 20 شهریور 1402 - 9:58:14
آمار کشته‌های زلزله مراکش از مرز ۲۱۰۰ نفر عبور کرد

وزارت کشور مراکش اعلام کرد که در نتیجه وقوع زلزله شدید در این کشور، تاکنون ۲۱۲۲ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۲۴۲۱ نفر نیز زخمی شده‌اند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وزیر بهداشت مراکش با اعلام اینکه  تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط از نخستین لحظات زلزله تلاش‌های خود برای نجات هم‌وطنان را آغاز کردند، گفت: نیروها و تجهیزات بسیاری از سوی ارتش برای پشتیبانی از عملیات امداد و نجات و خروج اجساد از زیر آوار به منطقه «امزمیز» واقع در استان «الحوز» ارسال شده است.
 زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر ساعت 23 جمعه  در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب غربی استان مراکش در ساعت ۲۳:۱۱ به وقت محلی رخ داد که در مناطق وسیعی در شمال و شمال شرق مراکش احساس شد و در مناطقی از الجزایر، اسپانیا و پرتغال نیز احساس شد.
وبگاه خبری «زنقه ۲۰» مراکش هم  نوشت: آمار ناراحت کننده جدید که عصر یکشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که شمار کشته شدگان زلزله به ۲۱۲۲ نفر و تعداد مجروحان و مصدومان به ۲۴۲۱ نفر رسیده است.  طبق این گزارش، ۱۳۵۱ نفر از مجموع قربانیان متعلق به شهر الحوز و ۴۹۲ نفر متعلق به شهر تارودانت و ۲۰۱ نفر متعلق به شیشاوه و ۱۷ نفر متعلق به شهر مراکش (در شمال مغرب) است.  
خبر دیگر آنکه وزارت خارجه الجزایر نیز از تهیه طرحی اضطراری برای کمک‌رسانی به زلزله زدگان مراکش خبر داد که برای اجرایی‌شدن نیاز به موافقت مقامات مراکش دارد. الجزایر روز گذشته نیز از بازگشایی حریم هوایی خود به روی هواپیماهای مراکشی در راستای امدادرسانی سریع به زلزله زدگان در این کشور خبر داده بود.
طی سال‌های اخیر روابط میان الجزایر و مراکش به دلیل تنش‌های ناشی از موضوع صحرای غربی و جبهه پولیساریو دچار تنش‌های جدی شد، اما زمین‌لرزه شدید ۷ ریشتری در مراکش موجب شد تا الجزایر در راستای کمک‌های بشردوستانه به مردم مراکش در این موضوع بازنگری کند.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 20 شهریور 1402 - 9:58:10

دسته بندی :