«قصه خورشید برای زمین» نقطه عطف جهادی در شهر بعلبک

شنبه 18 شهریور 1402 - 16:0:0

موزه جهادی بعلبک با نام «قصه خورشید برای زمین» با استقبال مردم مواجه شده و پذیرای بازدیدکنندگان از اقصی نقاط لبنان است .

ویژه- الکوثر: گزارش برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر حاکیست، این موزه ۱۰۴۵۲ متر مربع و درآن حدود ۵۰ خودروی نظامی و زرهی به عنوان غنایمی که مقاومت اسلامی از سال ۱۹۸۲ در جریان تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان تا اولین نبرد آزادسازی جنوب این کشور در سال ۲۰۰۰ به دست آورده، به نمایش گذاشته شده است. حزب‌الله لبنان همچنین در این نمایشگاه نظامی، موشک‌های پدافند هوایی «SA-۶» را به نمایش گذاشته است.
خودروهای به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه شامل خودروهایی است که در نبردهای سالهای اخیر از دشمن به غنیمت گرفته شده؛ از جنگ سی و سه روزه در سال ۲۰۰۶ گرفته تا جنگ در شرق لبنان که معروف به «آزادسازی دوم از دست دشمن تکفیری» در سال ۲۰۱۷ است.
در بخش دوم این نمایشگاه به نام « حافظه مقاومت » حوادث سال های 1982 تا 2021   که طی آن به تجاوز و حضور آمریکا در لبنان پایان داده شد، مستندسازی شده است.
برگزارکنندگان نمایشگاه تأیید می‌کنند که نمادسازی این نمایشگاه رسانه‌های صهیونیستی را آشفته کرده است زیرا نسلی راتربیت و  پایه‌گذاری می‌کند که از هیچ رویارویی با رژیم اشغالگر قدس هراسی نخواهد داشت.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 18 شهریور 1402 - 10:12:7