دیدار هیات رسانه ای ایران با السودانی

شنبه 18 شهریور 1402 - 8:11:53
دیدار هیات رسانه ای ایران با السودانی

جمعی از اصحاب رسانه ایران در دیدار با نخست‌وزیر عراق از دولت و مردم این کشور بابت میزبانی از زائران اربعین و اهتمام سطوح عالی این کشور به برگزاری این مناسبت بزرگ تشکر و قدردانی کردند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق جمعه شب با هیاتی از خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه‌ای که رسانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران را نمایندگی می‌کنند، دیدار کرد.
براساس بیانیه امروز (جمعه) دفتر نخست‌وزیری عراق، السودانی ضمن خوش‌آمدگویی به هیأت ایرانی، روابط تاریخی و مستحکم دو کشور همسایه ایران و عراق و پیوندهای دینی و اجتماعی آن‌ها را که روابط برادرانه این دو ملت را تقویت می‌کند، ارج نهاده است.
نخست وزیر عراق در عین حال بر «نقش پیشگام و محوری این کشور در منطقه، تلاش عراق برای در پیش گرفتن سیاست نزدیک‌سازی دیدگاه‌های منطقه‌ای در راستای تقویت امنیت و ثبات و همچنین برنامه دولت این کشور برای ایجاد شراکت اقتصادی یکپارچه با کشورهای منطقه و جهان» تاکید کرده و اظهار داشته روابط تاریخی کشورهای منطقه می‌تواند کلید ثبات ملت‌ها و شکوفایی آن‌ها باشد.
هیات مطبوعاتی ایران نیز با تشکر از استقبال گرم السودانی از تلاش‌های مضاعف عراق، دولت و مردم این کشور در میزبانی از میلیون‌ها زائر ایرانی و خارجی اربعین حسینی قدردانی کرد.
این هیات تاکید کرد: سازماندهی عظیمی که در سال جاری در زیارت اربعین امام حسین (ع ) شاهد بودیم، اهتمام و بالاترین سطح علافه مندی به این مناسبت بزرگ را در دل مسلمانان بازتاب داد.
هیات رسانه‌ای ایران اشاره کرد که ارتباط و هماهنگی رسانه‌ای بین دو کشور درخصوص موضوعات مختلف که موجب افزایش منافع دو کشور و مردم آن می‌شود با اهمیت است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 18 شهریور 1402 - 8:11:37