عزاداری باشکوه قبیله بنی عامر در بین‌الحرمین

چهار شنبه 15 شهریور 1402 - 12:4:52

دسته بزرگ عزاداری قبیله بنی عامر مانند هر سال، ۱ روز مانده به اربعین خود را به کربلای معلی رساند و عزاداران سفیدپوش این دسته، تمسک مسلمانان به قرآن کریم و حمایت از آن را در بین‌الحرمین به نمایش گذاشتند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دسته سفیدپوش بنی‌عامر هر ساله در آستانه اربعین حسینی حرکت خود را از بصره آغاز می‌کند و در روز ۱۹ صفر خود را به کربلای معلی می‌رساند و سپس لبیک‌گویان به حرم امام حسین (ع) مشرف می‌شود. 

دسته معروف «بنی عامر»، بزرگترین کاروان زائران پیاده اربعین حسینی است،که امسال، دوم صفر (۱۹ آگوست)، از بصره به سمت کربلای معلی حرکت کرد و بامداد امروز وارد این شهر مقدس شد و در بین‌الحرمین عزاداری کرد. 

سال گذشته، کاروان پیاده بنی عامر، با لباس‌های سفید و‌متحدالشکل، پس از حضور در بین‌الحرمین، بر لزوم اتحاد مسلمانان تاکید کردند و آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» را در بین‌الحرمین به نمایش گذاشتند. امسال نیز در سایه اهانت‌های مکرر برخی معاندان به قرآن کریم در برخی کشورهای غربی،  عزاداران حاضر در این موکب، حمایت مسلمانان از قرآن کریم و تمسک به ان را برای جهانیان بسیار زیبا و پرشور به نمایش گذاشتند. 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 15 شهریور 1402 - 12:4:26