حضور 25 میلیون زائر حسینی در کربلای معلی

چهار شنبه 15 شهریور 1402 - 11:43:35

مراسم زیارت اربعین در میان تدابیر شدید امنیتی و با خدمات رسانی مناسب به زائران حسینی در فضایی آرام و باشکوه در حال برگزاری است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بیش از 25 میلیون زائر عرب و غیر عرب از استان های مختلف عراق و نیز از دیگر کشورها در بازه زمانی بیش از 15 روزه، در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کرده و وارد کربلا شده اند.
خبرنگار العالم با اشاره به این که از پانزده روز پیش ازدحام جمعیت در کربلای معلا آغاز شده است، خاطرنشان کرد، هم اکنون شاهد ورود جمعیت گسترده عزاداران حسینی به شهر مقدس کربلا هستیم که هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کرده اند.

بنابر این گزارش، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به همراه وزیر کشور عصر دیروز (سه شنبه) وارد استانداری کربلا شدند و در جلسه ای، اوضاع امنیتی و برنامه های خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را بررسی و بر ارائه کلیه خدمات لازم به زائران تاکید کردند.
 تعداد زیادی اتوبوس از وزارتخانه های مختلف عراق برای انتقال زائران وارد شهر مقدس کربلا شده اند. در همین حال بیش از 25 هزار نیروی امنیتی از ارتش، پلیس فدرال و پلیس محلی در این شهر حضور دارند.
نیروهای حشد الشعبی نیز در عملیات حفاظت از زوار اربعین شرکت دارند. شهر مقدس کربلا به سه حلقه امنیتی تقسیم شده است. نیروی هوایی عراق نیز به منظور تضمین امنیت زائران، در عملیات حفاظت از کربلا شرکت دارد. بیش از پنج هزار داوطلب مردمی نیز به همکاری با اداره عتبات حسینی در خدمات رسانی به زائران اربعین شتافته اند.

ازدحام جمعیت در کربلا به حدی بود که امکان نزدیک شدن به ضریح‌ها وجود نداشت و از سیطره‌های نزدیک حرم تا ورودی به صحن و شبستان های حرم‌ها مملو از جمعیت بود. زائران با اشک و ناله به حرم می‌رسیدند و با دیدن بارگاه نورانی حرم‌های کربلا حال و هوای متفاوتی داشتند. 
از شب گذشته دسته‌های عزاداری پس از حضور در حرم حسینی و بین‌الحرمین، وارد حرم حضرت عباس علیه‌السلام شدند. دسته‌روی زائران کشورهای مختلف تا بامداد ادامه داشت و پس از آن نماز صبح در کربلا اقامه شد.
ساعاتی پس از اذان صبح، دسته‌های عزاداری دوباره وارد حرم‌ها شدند و سوگواری کردند. کربلا در شب و روز اربعین مملو‌از جمعیت بود و همچنان هم جمعی از زائران به سوی کربلا در حال حرکت هستند.

رئیس جمهور عراق: شاهد صحنه های بی نظیری هستیم که دوستداران امام حسین(ع) پدید می آورند

عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز اربعین سالار شهیدان، از تلاش‌های حکومتی و مردمی برای ارائه خدمات به زائران پیاده اربعین قدردانی کرد.
وی در بیانیه خود به مناسبت سالروز اربعین سالار شهیدان تأکید کرد که این روز یادآور حماسه قهرمانان و درس‌های بزرگی است که آن امام شهید رقم زد و جان خود را در راه مبارزه با سلطه طاغوت فدا کرد.
وی افزود که امام حسین علیه السلام در راه اهداف بزرگ خود سخت‌ترین رنج‌ها در حق خود و خاندان و یارانش متحمل شد اما از مسیر مبارزه با مفسدان عقب‌نشینی نکرد.
رئیس جمهور عراق افزود: شاهد تصاویر درخشانی هستیم که ملت عراق و دوستداران امام حسین(ع) در پیاده‌روی مراسم اربعین پدید می‌آورند و با سخاوت و فداکاری و بخشندگی که از خصوصیت‌های ملت عراق است توجه جهان را به خود جلب کرده‌اند.
وی از تلاش‌های جامعه و دولت عراق در تقویت امنیت و ارائه خدمات به زائران قدردانی کرد و خواستار افزایش همکاری برای بهبود خدمات به زائران سالار شهیدان که از شهرها و کشورهای دیگر به عراق آمده‌اند شد.

السودانی:  شهر امام حسین(ع) میلیون‌ها زائر از داخل و خارج کشور را در آغوش گرفت 

 محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور صبح امروز چهارشنبه از موفقیت برنامه ویژه مراسم اربعین امام حسین (ع) خبر داد و اعلام کرد: از کربلا به تلاش‌های نیروهای امنیتی، وزارتخانه‌ها، ادارات استانی، آستان های مقدس و صاحبان موکب ها از شهروندان را که در موفقیت مراسم اربعین سهیم بودند و زیباترین نمونه‌های سخاوت بی نظیر را رقم زدند، درود می‌فرستیم. شهر امام حسین (ع) میلیون‌ها زائر از داخل و خارج کشور را در آغوش گرفت.
وی ضمن تمجید از نقش نیروهای امنیتی عراق و همه ادارات دولتی عراق، خواستار تداوم این روند تا پایان مراسم و بازگشت آخرین زائر شد.
السودانی نقش شهروندان عراقی در هر استان و مواکب حسینی در مسیر زائران تا کربلا و نقش اساسی آنها در موفقیت آمیز بودن مراسم و اهتمام به زائران اربعین و تأمین لوازم راحتی آنها را ستود.
هر سال، میلیون ها نفر از عراق و دیگر کشورها از جمله جمعیت زیادی از ایران در مراسم اربعین امام حسین علیه السلام در شهر مقدس کربلا در بزرگترین اجتماع انسانی شرکت می کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 15 شهریور 1402 - 11:43:28