حمله ارتش سوریه به پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در ادلب

چهار شنبه 15 شهریور 1402 - 20:0:0
حمله ارتش سوریه به پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در ادلب

پایگاه‌های گروه های تروریستی تحریر الشام و گروه ترکستانی در حومه جنوبی ادلب هدف حملات گسترده توپخانه‌ای و موشکی ارتش سوریه قرار گرفت.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش سوریه  در دوروز گذشته حملات گسترده‌ای را به پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در ادلب انجام داد که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از تروریست‌ها و انهدام تجهیزات نظامی آن‌ها شد.
به گفته منابع؛ جنگنده‌های سوریه و روسیه پایگاه‌های تروریست‌ها در جنوب ادلب را بمباران کردند.
از سوی دیگر منابع اعلام کردند که نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) شهرک‌های ذیبان و الحوایج در شرق دیرالزور را محاصره کردند و حملات خمپاره‌ای را به شهرک‌های الطیانه و ذیبان در شرق دیرالزور انجام دادند. ساکنان این شهرک‌ها به مناطق تحت سیطره دولت سوریه در غرب رود فرات رفتند.
قسد حملات خود را بر شهرک ذیبان متمرکز کرده که مقر نیروهای عشایر و فرماندهی آنها است. این منابع اعلام کردند که قسد تجهیزات نظامی بی‌سابقه‌ای را برای بازپس‌گیری روستاهای حومه شرقی منتقل کرد. نیروهای عشایر در ذیبان نیز از شکست تلاش‌های قسد برای پیشروی به سمت این شهرک خبر دادند.
در جبهه منبج نیز درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مورد حمایت ترکیه و نیروهای قسد صورت گرفت.
به گفته منابع عشایر عرب قصد دارند بر آمریکایی‌ها برای اخراج قسد از حومه دیرالزور فشار بیاورند. نیروهای عشایر ایست امنیتی قسد در شهرک‌های الکبر و الهرموشیه در حومه غربی دیرالزور را منهدم کرده و به آخرین ایست امنیتی در شهرک الحصان در شمال دیرالزور با هدف کاهش فشار بر شهرک ذیبان حمله کردند.
در این راستا ابراهیم الهفل، رهبر قبیله العکیدات اعلام کرد که هیچگونه مذاکراتی به آنها پیشنهاد داده نشده است و عشایر با ظلم مخالف هستند و اجازه لطمه زدن به حقوق خود را نمی‌دهند.
وی از ائتلاف بین‌المللی آمریکا خواست به مأموریت‌های خود برای برقراری ثبات در استان دیرالزور از طریق خارج کردن فرماندهی قسد از این استان عمل کند.
مصعب الهفل، برادر ابراهیم الهفل نیز اعلام کرد که در سفارت آمریکا در دوحه با نماینده وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و رئیس بخش سیاسی این سفارتخانه دیدار و خواسته‌های عشایر در شرق سوریه را به آنها ارائه کرده است.
وی گفت، قبیله العکیدات در نشستی که سفارت آمریکا در دمشق برگزار کرده بود حضور نداشتند بلکه رهبران حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد در آن حضور داشتند.
دوشنبه درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مورد حمایت ترکیه و قسد در محورهای روستاهای البویهج و البوغاز در منبج صورت گرفت. جبهه‌های شمال رقه نیز شاهد درگیری‌های شدید میان دو طرف است


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 15 شهریور 1402 - 11:15:1