مهدی المشاط : جنگ ترکیبی دشمن را شکست می‌دهیم

چهار شنبه 15 شهریور 1402 - 19:0:0
مهدی المشاط : جنگ ترکیبی دشمن را شکست می‌دهیم

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به حضور تفنگداران دریایی آمریکا در حضرموت، تأکید کرد که اولویت ما در این مرحله، مقابله با ائتلاف متجاوز و محاصره ظالمانه است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که مناطق خارج از کنترل دولت صنعا، وضعیت دشواری دارد و جنایات وحشتناکی در آن رخ می‌دهد.
المشاط با بیان اینکه طرح دشمنان با آگاهی و همبستگی ملت یمن شکست خورده است، افزود: اولویت ما در این مرحله، مقابله با ائتلاف متجاوز و محاصره ظالمانه است. جنگ هم همچنان ادامه دارد و به همین دلیل باید آمادگی ارتش و نیروهای امنیتی در سطح بالایی قرار داشته باشد.
شبکه خبری المسیره به نقل از این مسئول یمنی گزارش داد،  تفنگداران دریایی آمریکا در حضرموت جولان می‌دهند و توطئه‌ها همچنان پابرجاست. به همین دلیل باید آمادگی را برای مقابله با هر تنش یا حماقتی از سوی دشمن حفظ کرد.
پارلمان دولت نجات ملی یمن هم شنبه هفته جاری به نیروهای دریایی آمریکا و انگلیس که در دریای سرخ حضور دارند، هشدار داد و تأکید کرد که هدف واشنگتن و لندن صرفا طولانی کردن جنگ علیه مردم یمن است.
این نهاد یمنی تصریح کرد، آمریکا و انگلیس با تلاشهای استعماری خود قصد دارند افقهای صلح در یمن را ببندند و به جنگ و محاصره ادامه دهند؛ اقدامی که در راستای طرحهای این دو کشور در منطقه و به ضرر مردم یمن است.
المشاط در ادامه با بیان اینکه جنگ ترکیبی دشمنان شکست خواهد کرد، تصریح کرد: اولویت دوم ما، ثبات در جبهه داخلی، اتحاد برای مقابله با دشمنان است.ما از این مرحله برای بازدارندگی نیروی موشکی و پهپادی استفاده می‌کنیم تا حاکمیت کشورمان را حفظ کنیم.
المشاط وعده داد که در روزهای آینده از سلاحی برای ایجاد بازدارندگی رونمایی خواهد شد تا دشمن دست از توطئه‌های خود بردارد.
حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن هم چندی پیش تأکید کرد که حضور نیروهای بیگانه اعم از آمریکایی و غیره در هر نقطه از یمن تهدیدی برای این کشور و کل منطقه است.
العزی با تاکید بر اینکه حضور نیروهای بیگانه اعم از آمریکایی و غیره در هر نقطه از یمن تهدیدی بزرگ برای این کشور و منطقه است، افزود: «ملت بزرگ یمن حق دارند این نیروها را هدف قرار دهند و آن‌ها باید هر لحظه انتظار حمله را داشته باشند و اگر بتوانند از این حمله در امان مانده و یمن را ترک‌ کنند، خوش شانس بوده‌اند».
کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس در حال افزایش حضور نظامی خود در استان‌های خارج از کنترل دولت نجات ملی یمن به ویژه در استان‌های شرقی این کشور هستند؛ استان‌هایی که ذخایر عظیم نفتی در آن قرار دارد.
منابع یمنی اخیرا به نقل از منابع آگاه خبر دادند شماری از نظامیان انگلیسی وارد شمال شرق شهر المکلا مرکز استان حضرموت (شرق یمن) شده‌اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 15 شهریور 1402 - 9:25:38