هشدار درباره تحرکات نظامی آمریکا و انگلیس در یمن

دو شنبه 13 شهریور 1402 - 15:0:0

نظامیان آمریکایی و انگلیسی با نقض حاکمیت یمن به اقدامات تحریک آمیز خود در مناطق اشغالی جنوب و شرق یمن ادامه می دهند.

­­­ویژه ‌- الکوثر تفنگداران آمریکایی در مناطق مختلف وادی حضرموت مسلح به انواع تسلیحات مستقر شده اند و نیروهای انگلیسی نیز پیشتر در همین استان مستقر شده بودند.
نیروهای اشغالگر آمریکایی و انگلیسی با هدف کنترل منابع نفتی یمن از احزاب شوراهای الولیبی و الزبیدی (مخالف  جنبش انصارالله) حمایت می کنند.
در این حال، مهدی المشاط ، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به اینکه نیروهای مسلح این کشور از هفته گذشته در حال مقابله با کشتی‌هایی هستند که برای غارت گاز وارد بندر عدن شده بودند، به آمریکا و انگلیس هشدار داد که پایشان را از گلیمشان درازتر نکنند.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه تصریح کرد، اخباری درباره استقرار تفنگداران دریایی آمریکا و نیروهای انگلیس در استان‌های اشغالی یمن دریافت کرده‌ایم. ما به آنها هشدار می‌دهیم که پایشان را از گلیمشان درازتر نکنند. یمن خط قرمز ماست و ما پهپاد و موشک و رهبری داریم که دستش روی ماشه است.
به گفته ساکنان محلی، نیروهای آمریکایی چند روز قبل  در منطقه الغرفه، در غرب شهر سیوم مرکز شهر حضرموت، سوار بر خودروهای نظامی در جاده های اصلی مستقر شدند و نیروهای انگلیسی نیز حضور داشتند. این اقدام ، خشم یمنی ها را برانگیخت و آنها را مصمم به آزادسازی سرزمین خود از دست اشغالگران کرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 13 شهریور 1402 - 11:40:33