نقشه انگلیس برای ساخت پایگاه نظامی در شرق یمن

شنبه 4 شهریور 1402 - 17:0:0
نقشه انگلیس برای ساخت پایگاه نظامی در شرق یمن

منابع آگاه یمنی از اقدام نیروهای ویژه انگلیس برای ساخت یک پایگاه نظامی در استان حضرموت واقع در شرق یمن خبر دادند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر  به نقل از سایت ۲۶ سپتامبر، گزارش‌های خبری حاکی از آن است که نیروهای ویژه انگلیس با حمایت عناصر مزدور داخلی در یمن، در حضرموت مستقر شده‌اند.
بر اساس این گزارش، نیروهای ویژه انگلیس در مناطق کشاورزی متعلق به شهروندان یمنی در استان حضرموت واقع در شرق یمن با حمایت امارات متمرکز شده‌اند.
منابع آگاه اعلام کرده‌اند که یک گروه از نیروهای ویژه انگلیس به صورت محرمانه بعد از ورود به استان حضرموت با حمایت امارات به زمین‌های کشاورزی منطقه الشین واقع در «غیل باوزیر» منتقل شده‌ است.
این منابع تاکید کردند که نیروهای انگلیسی مذکور یک منطقه کشاورزی را برای ساخت پایگاه نظامی خود انتخاب کرده‌اند که البته با مخالفت ساکنان محلی رو به رو شده‌اند.
این نخستین باری نیست که اخبار و گزارشات رسانه‌ای در خصوص حضور نظامیان خارجی در یمن منتشر می‌شود. پیش از این «بدر کلشات» جانشین استاندار المهره اعلام کرده بود که نظامیان آمریکایی و انگلیسی در فرودگاه «الغیضه» در استان المهره حضور دارند. سفیر آمریکا در یمن نیز به صورت پنهانی به استان «المهره» واقع در شرق این کشور رفت و آمد دارد.
کاخ سفید ۲ سال قبل نامه‌ای را در خصوص فعالیت‌های نظامیان آمریکا در خارج از مرزهای این کشور برای رئیس کنگره ارسال کرد و بر گزارش‌های منتشر شده پیرامون حضور نظامیان آمریکایی در یمن صحه گذاشت اما مدعی شد که این حضور با هدف مبارزه با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش صورت می‌پذیرد.


­­­آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 4 شهریور 1402 - 10:16:53