مقام ارشد ارتش آمریکا : هرگز خاورمیانه را رها نمی‌کنیم

شنبه 4 شهریور 1402 - 8:54:50
مقام ارشد ارتش آمریکا :  هرگز خاورمیانه را رها نمی‌کنیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سفر به اردن تاکید کرد: خاورمیانه برای آمریکا بسیار مهم است و هرگز نمی‌توان تصور کرد که واشنگتن خاورمیانه را رها کند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با رسانه‌های اردنی در جریان سفر به این کشور گفت:  تعداد نیروهای نظامی آمریکا در منطقه بر اساس حجم تهدیدات کاهش یا افزایش می‌یابد. به رغم نابودی خلافت داعش اما این گروه و ایدئولوژی آن هنوز به پایان نرسیده است. تروریست‌ها در صحرای سوریه و تا حدی در عراق هستند و این تهدیدی برای اردن است.
وی افزود : مبارزه با تروریسم اولویت اصلی آمریکا است. تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه اندک است و خروج این نیروها از سوریه یک تصمیم سیاسی است که توسط رهبران سیاسی گرفته می‌شود.
مارک میلی تصریح کرد: حضور نظامی آمریکا در سوریه برای تثبیت شکست داعش است. ارتش آمریکا حضور نظامی خود در سوریه را گسترش نمی‌دهد.
مارک میلی در جریان سفر به اردن با عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار و درباره راه‌های تقویت شراکت میان اردن و آمریکا در زمینه‌های دفاعی و تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم بحث و گفتگو کرد.

 


­­­آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 4 شهریور 1402 - 8:26:16