مقام مصری: ایران و مصر نیازی به میانجی ندارند

سه شنبه 31 مرداد 1402 - 12:23:36
مقام مصری: ایران و مصر نیازی به میانجی ندارند

رئیس شورای امور خارجی مصر گفت روابط دیپلماتیک مصر با تهران برقرار است و قطع نشده و مصر برای از سرگیری کامل روابط با ایران نیاز به میانجی یا ورود طرف های دیگر ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد العرابی» در گفت وگو با خبرگزاری جهان عرب (AWP) افزود: موضوع ساده تر از آن است که پیچیده شود. از سرگیری روابط کامل با تهران صورت خواهد گرفت اما مصر مولفه های خود را در این ارتباط دارد.

این مقام مصری گفت: روابط دیپلماتیک بین مصر و ایران برقرار بوده و موجود است و قطع نشده اما عوامل تعیین کننده و مولفه های از سرگیری کامل روابط بین دوطرف، ماهیت خاصی دارد. ایران کشوری موثر در منطقه است، از سرگیری کامل روابط به پرونده های دیگری نظیر یمن و سوریه و لبنان مرتبط است.

وی ادامه داد: مصر در زمینه از سرگیری روابط با تهران، امنیت ملی جهان عرب را مدنظر قرار می دهد و تعیین چارچوب زمانی برای بازگشت روابط دشوار است اما امکان گشایش در هریک از مسائل قبلی که باعث پیشبرد امور می شود، وجود دارد.

«احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر نیز اواخر تیرماه امسال درباره تحولات در روابط مصر و ایران گفته بود: تعامل و تماس با ایران وجود دارد و در هیچ مرحله ای قطع نشده است و تحولی در بسیاری از مسائل وجود دارد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 31 مرداد 1402 - 12:23:31

دسته بندی :