تحرکات مشکوک آمریکا در مناطق مرزی سوریه و عراق

یک شنبه 29 مرداد 1402 - 17:34:55

تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در مرز سوریه و عراق برای قطع ارتباط زمینی این دو کشور همزمان با فعال سازی سازمان های تروریستی به خصوص داعش در جبهه های مختلف، نشان می دهد آمریکا به دنبال اجرای برنامه هایی در منطقه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر آمده است: اخیرا خبرهایی پی در پی درباره تقویت حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در مرز عراق و سوریه و حرکت آنها از پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار به سمت مرزهای عراق و سوریه و تلاش برای قطع ارتباط مرزی دو کشور با توسل به زور به بهانه محافظت از منافع آمریکا از جمله سفارت آمریکا در بغداد و محافظت از نظامیان آمریکایی در دو کشور، منتشر شده است.

منابع سوری اخیرا گزارش هایی منتشر کردند که نشان می دهد نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی عین الاسد، همزمان با تقویت حضور نیروهای آمریکایی در عمق خاک سوریه، قصد دارند نوار مرزی سوریه با غرب استان الانبار عراق را به بهانه های نامشخص مسدود کنند.

ناظران معتقدند نیروهای اشغالگر آمریکایی همچنین در حال تقویت گروه های تروریستی و تکفیری از جمله داعش در عراق و سوریه هستند و همزمان، گروه های مسلح مستقر در شمال سوریه را که با نیروهای اشغالگر آمریکایی یا ترکیه همکاری می کنند، تقویت کرده اند.

این تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه با فعال شدن گروه های تروریستی در این دو کشور همزمان شده است و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز در سخنرانی اخیر خود به این نکته اشاره کرد و گفت به نظر می رسد آمریکا تصمیم گرفته است دوباره گروه تروریستی داعش را در کشورهای مختلف فعال کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 29 مرداد 1402 - 17:34:29