کشتی بتنی «پانیک» از بابلرود رفت +فیلم

جمعه 27 مرداد 1402 - 9:46:4

کشتی تفریحی بتنی «پانیک» که سالها در بستر رودخانه بابلرود استان مازندران جا خوش کرده بود، بالاخره تخریب شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازه بتنی کشتی پانیک که در قالب یک رستوران فعالیت می‌کرد سال 1381 در بستر رودخانه بابلرود در بابلسر ساخته شد و قرارداد بهره برداری آن نیز تا سال 1414 ادامه داشت. 

برخی کارشناسان محیط زیست معتقدند ساخت سازه‌هایی مانند کشتی پانیک و اسکله‌های تفریحی در ستر رودخانه بابلرود در حالی که این رودخانه از مشکلاتی مانند ورود فاضلاب و انباشت میلیون‌ها تن گل و لای رنج می‌برد سبب تشدید مشکلات زیست محیطی می‌شود.

این کارشناسان معتقدند وجود این سازه‌ها در بستر رودخانه همانند یک سد عمل می‌کند و از سرعت حرکت آب در رودخانه می‌کاهد به همین دلیل سبب ایجاد رسوبات و مشکلات زیست‌محیطی می‌شود.

این کشمکش‌ها هر از چند گاهی ادامه داشت تا اینکه سازه کشتی پانیک در رودخانه بابلرود با همکاری مستاجر و توافق انجام شده برچیده شد.

مجید صیادیان شهردار بابلسر گفت: با وجود آنکه هنوز از زمان قرارداد مستاجر کشتی تفریحی پانیک باقی مانده است اما با پیگیری‌های شورا و شهرداری و توافق انجام شده، بهره‌بردار موافقت کرد که این سازه برچیده شود.

او با بیان این که این سازه بتنی با 1800 متر مربع مساحت در بستر رودخانه قرار داشت، افزود: جمع آوری آن از خواسته‌های مردم شهر بابلسر بود و مالک کشتی بدون دریافت هزینه‌ای کشتی را از بستر رودخانه جمع آوری کرده است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای دیدن سایر ویدئوها اینجا کلیک کنید


جمعه 27 مرداد 1402 - 9:45:56

دسته بندی :