در برنامه صحافه الیوم مطرح شد:

فتنه کحاله برنامه ریزی شده بود

شنبه 21 مرداد 1402 - 9:40:16

نویسنده و روزنامه نگار لبنانی در گفتگو با برنامه «صحافه الیوم » شبکه الکوثر به حادثه واژگونی کامیون مقاومت اسلامی در منطقه کحاله بیروت اشاره کرد و گفت: آنچه در کحاله رخ داد، سیستماتیک و از قبل برنامه ریزی شده بود.

ویژه - الکوثر یک کامیون متعلق به مقاومت شامگاه چهارشنبه (18 مرداد) در منطقه «کحاله» (جنوب شرق بیروت)، در حالی که از دره البقاع به سمت بیروت در حال حرکت بود، واژگون شد. در پی این حادثه تعدادی از افراد مسلح حاضر در منطقه جمع شدند و به کامیون حامل نیروهای مقاومت حمله کردند تا کنترل آن را در دست بگیرند. افراد مسلح ابتدا برای کنترل کامیون شروع به پرتاب سنگ و سپس اقدام به تیراندازی کردند که به دنبال آن، یکی از نیروهای حزب الله که از کامیون محافظت می‎کرد، به شهادت رسید.
در همین ارتباط ، علی ضحی، نویسنده و روزنامه نگار لبنانی در گفتگو با برنامه  «صحافه الیوم»  با تاکید بر اینکه این فتنه ای از پیش برنامه ریزی شده بود، گفت: کاملاً مشخص است که عده ای به دنبال ایجاد فضایی خصمانه ضد مقاومت  هستند.
وی افزود: البته  این فضاسازی ها از سال 1982 که حزب الله لبنان تاسیس شد آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.
این کارشناس لبنانی تصریح کرد:  این راهزنان با تیراندازی مستقیم  به کامیون حزب الله درصدد کنترل و ضبط محموله آن بودند  و بعد اعلام کنند مقاومت را خلع سلاح کرده اند و اینها توهماتی بیش نبود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 21 مرداد 1402 - 9:40:11