سید حسن نصرالله دوشنبه در سالروز جنگ ۳۳ روزه سخنرانی می‌کند

شنبه 21 مرداد 1402 - 21:0:0
سید حسن نصرالله دوشنبه در سالروز جنگ ۳۳ روزه سخنرانی می‌کند

رسانه‌های نزدیک به مقاومت لبنان اعلام کردند که دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه این هفته در سالروز جنگ ۳۳ روزه سخنرانی می‌کند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، دوشنبه 8:30 به وقت محلی( 21 به وقت تهران) به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی در جنگ 33 روزه سخنرانی خواهد کرد و در این سخنرانی به آخرین تحولات لبنان و منطقه خواهد پرداخت.
بعد از شکست خفت‌بار ارتش رژیم صهیونیستی از مقاومت در سال 2000 و اخراج تحقیرآمیز اشغالگران از جنوب لبنان، جنگ جولای 2006 معروف به جنگ 33روزه که در راستای تلاش صهیونیست‌ها برای جبران شکست قبلی آغاز شد، دومین شگفتی حزب‌الله و ناکامی رژیم اشغالگر را رقم زد.
عملیات هوایی رژیم صهیونیستی ضدلبنان با 40 جنگنده در بامداد 13 جولای 2006 با هماهنگی و دقت بالایی انجام شد و در نتیجه آن 54 سکوی ثابت و متحرک موشک‌های فجر 3 و 5 تخریب شد، علاوه بر اینها تعدادی از مراکز و پایگاه‌های حیاتی حزب‌الله لبنان در داخل ضاحیه جنوبی بیروت و انبار مهمات این حزب در جنوب رود لیتانی نیز هدف حمله قرار گرفت.
صهیونیست‌ها پس از اجرای این عملیات احساس کردند که پیروز جنگ شده‌اند و همان روز «دان حالوتس» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر وقت رژیم اسرائیل تماس گرفته گفت: ما در جنگ پیروز شدیم.
اما این خوشحالی اسرائیلی‌ها دیری نپایید و یک ساعت بعد از تماس حالوتس با اولمرت و مژده پیروزی که به وی داد، یعنی در ساعت 7:30 صبح، حزب‌الله لبنان با موشک‌هایی با برد 40 کیلومتر عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف گرفت که در نتیجه اصابت این موشک‌ها به شهرهای نهاریا و صفد دو نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست به هلاکت رسیدند و شمار زیادی نیز زخمی شدند. در همان روز اول حزب‌الله 200 موشک به‌سمت اراضی اشغالی شلیک کرد.
جنگ 33روزه به این ترتیب آغاز شد و درحالی که صهیونیست‌ها خود را پیروزی قطعی جنگ می‌دانستند کارت‌ها به‌نفع مقاومت به هم خورد.
در همان هفته اول، ارتش رژیم صهیونیستی که توانایی جنگیدن با حزب‌الله را نداشت، مایل بود پایان جنگ را اعلام کند اما آمریکایی‌ها اصرار داشتند که این رژیم چیزی را به دست آورد و سپس آتش‌بس را اعلام کند، از این رو، سه هفته دیگر با اصرار آمریکایی‌ها جنگ ادامه پیدا کرد.
این جنگ 33 روز طول کشید و در صبح روز 34 جنگ برابر با 14 آگوست 2006م (23 مرداد 1385ش) براساس قطعنامه 1701 شورای امنیت، آتش‌بس برقرار شد.
زمانی که این جنگ تمام شد، 2 طرف جنگ در 2 وضعیت متفاوت قرار داشتند؛ صهیونیست‌ها یکی یکی به شکست سنگین خود اذعان کردند و البته آمریکایی‌ها نیز این‌گونه اعتراف کردند: «هیچ کس پیروز نشده است»!
یک مرکز فرانسوی دو سال بعد از جنگ لبنان با انتشار گزارشی رسمی از دولت فرانسه که در 300 صفحه منتشر شد اعلام کرد که در این جنگ 2300 صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 700 نفر زخمی شده‌اند، این در حالی است که اسرائیل آمار تلفات این جنگ را 119 نفر ذکر کرده است، همچنین تعداد 160 تانک متعلق به اسرائیل منهدم شده که 65 دستگاه از آنها به‌طور کامل از بین رفته‌اند، 38 دستگاه از این تانکها نیز از نوع مرکاوا بودند که اسرائیل ادعا می‌کرد این تانکها غیر قابل انهدام هستند. تنها در ناوشکن ساعر که توسط نیروهای حزب‌الله منهدم شد بیش از 24 صهیونیست به هلاکت رسیدند که اسرائیل این رقم را چهار تن اعلام کرده بود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 21 مرداد 1402 - 8:49:27