اعتصاب غذای ۱۳ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

شنبه 21 مرداد 1402 - 16:0:0
اعتصاب غذای ۱۳ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد شمار اسرایی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، به ۱۳ نفر افزایش یافته است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  قبل از این ۶ اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان «ریمون» دست به اعتصاب غذا زده بودند.
این مرکز حقوقی اشاره کرد که اعتصاب غذای این ۱۳ اسیر به منظور همبستگی با اسرای تحت بازداشت موقت در زندان «عوفر» و دیگر زندان‌های رژیم صهیونیستی انجام گرفته است.
چند روز پیش از این، هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرده بود که ۶ اسیر فلسطینی، در اعتراض به بازداشت موقت خود، همچنان به اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.
این هیأت اشاره کرد که اسامی این ۶ اسیر فلسطینی به این شرح است: سلطان خوف (۴۲ ساله)، سیف حمدان (۲۹ ساله)، صالح ربایعه (۲۲ ساله)، قصی خضر (۲۵ ساله)، اسامه خلیل (۲۳ ساله) و کاید الفسفوس (۳۴ ساله).
تمامی این اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت موقت هستند.
نهادهای حقوقی فلسطین اعلام کرده‌اند که شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به حدود ۴۹۰۰ نفر رسیده است. از بین این اسرا ۳۱ نفر زن و ۱۶۰ نفر هم کودک هستند.
از سوی دیگر، منابع فلسطینی بامداد روز جمعه از شهادت یک جوان فلسطینی و زخمی شدن هشت نفر دیگر بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان یورش آنها به اردوگاه «طولکرم» در شمال کرانه باختری خبر دادند.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: «محمود جهاد جراد» جوان ۲۵ ساله بر اثر اصابت گلوله‌های نظامیان صهیونیست از ناحیه سینه در جریان یورش این نظامیان به اردوگاه طولکرم به شهادت رسید و هشت نفر دیگر که در میان آنها نام یک زن نیز به چشم می‌خورد، زخمی شدند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


شنبه 21 مرداد 1402 - 8:44:37