افزایش 20 درصدی سرقت نفت سوریه از سوی اشغالگران آمریکایی

شنبه 21 مرداد 1402 - 7:47:10
افزایش 20 درصدی سرقت نفت سوریه از سوی اشغالگران آمریکایی

یکی از رهبران کمیته هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی در عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» از افزایش ۲۰ درصدی سرقت نفت سوریه از سوی ارتش آمریکا خبر داد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «جبار عوده» از رهبران کمیته هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعی در عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» گفت که آمریکا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون قاچاق نفت سوریه از طریق خاک عراق را ۲۰ درصد افزایش داده است.
دولت سوریه اخیرا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و مزدوران آن که شرق سوریه را در اشغال خود دارند روزانه حدود ۶۶ هزار بشکه از تولیدات نفتی این منطقه (۳.۸۰ هزار بشکه در روز) را به سرقت می‌برند.
عوده گفت: نیروهای آمریکایی مستقر در شش منطقه در مرز سوریه به باندهای قاچاق نفت سوریه با تانکر‌ به عراق و سپس فروش آن به دلالان در ترکیه و دیگر کشورها تبدیل شده‌اند.
عوده افزود: میانگین قاچاق نفت سوریه از طریق مرزهای عراق طی ۲۰۲۳ به نسبت ۲۰ درصد افزیش یافته است.وی همچنین بر ضرورت ممانعت از ورود هر گونه تانکر حامل نفت قاچاق از سوریه به خاک عراق تأکید کرد و گفت که ۹۰ درصد درآمدهای حاصل از سرقت نفت به خزانه گروه‌های ‌افراطی واریز می‌شود که عراق نیز از شر آن در امان نخواهد بود.
این رهبر کمیته «چارچوب هماهنگی» تصریح کرد: نیروهای آمریکایی ناظر بزرگ‌ترین عملیات قاچاق نفت در غرب آسیا هستند و برای این منظور از کاروان‌های نظامی برای تأمین امنیت تانکرهای حامل نفت سرقتی استفاده می‌کنند .


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 21 مرداد 1402 - 7:47:6